Egy szabadedzés és időmérő szombaton, futam vasárnap: ez volt a 2020-as Emilia Romagna-i Nagydíj rövid programja, a kétnapos versenyhétvégék próbájaként. A nagydíjprogram rövidítése a versenyek emelkedő száma miatt került napirendre: egy nap megspórolása nagy terhet venne le az utazó személyzet válláról, különösen, ha a jelenlegi évi 22 forduló száma tovább nő.
Lewis Hamilton is a támogatók között volt. „Az 22 nappal kevesebb, amíg 20 autó dübörög a pályán és szennyezi a bolygót. Ez pozitívum” – nyilatkozta Hamilton, bár ő is beismerte, a versenyzők dolga nem könnyű a jelentősen megnyirbált edzésidő mellett. A Formula-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali azonban most leszögezte, a kétnapos versenyhétvégére vonatkozó törekvéseket leszavazták.
„Minden szervező teljes értékű élményt akar adni az emberek, a nézők számára. Ezt tiszteletben kell tartanunk” – mondta Domenicali a Formula1.com-nak, hangsúlyozva, hogy a promóterek háromnapos hétvégét favorizálnak, amely nagyobb bevételt jelent számukra, a sportág pedig meghajol akaratuk előtt.
Ugyancsak a háromnapos hétvégék irányába mutat a sprintfutamokkal való kísérletezés: az elképzelés szerint idén három helyszínen kipróbálandó formátumban pénteken kap helyet a szabadedzés és időmérő (ez megegyezik a tavalyi imolai szombattal), szombaton a sprintkvalifikáció, vasárnap a futam. Ezzel kapcsolatban egy másik felületen leszögezte, ha a koncepció idén jól vizsgázik, akkor sem vezetik be minden pályán 2022-től, csak kiválasztott helyszíneken.
„Nagyon egyszerű a statisztikai adatok szempontjából a helyzet: aki megnyeri a szombati kvalifikációs versenyt, az indul a pole-ból vasárnap. Egyetlen nagydíjgyőztes lesz a hétvégén, és ez vasárnap fog kiderülni. Nem akarjuk a jövőben sem minden nagydíjon ezt a formulát használni. Ennek „Grand Slamnek” kellene lennie néhány kiválasztott esemény számára” – mondta el Domenicali az Auto Motor und Sportnak.