Népszerű beszédtéma a Mercedes helyzete a bahreini előszezoni teszt óta, ahol a címvédő csapat önmagához képest mind a teljesítményt, mind a megbízhatóságot tekintve feltűnően gyengén szerepelt. A felkészülésre szánt három nap első délelőttjén Valtteri Bottas alatt rögtön megmakacsolta magát a W12, amiben sebességváltót kellett cserélni. Másnap pedig Lewis Hamilton alatt bicsaklott meg az autó, és ragadt a sóderágyban. Összességében tehát sok időt veszített a csapat a hibák miatt, de amikor használatban volt az autó, akkor sem mutatott meggyőző teljesítményt. Ez utóbbi kapcsán vannak, akik ismét altatást emlegetnek, de Toto Wolff csapatfőnök tagadta, hogy erről lenne szó.
„Az utóbbi évek során nagyszerű teljesítményekre voltunk képesek. Emiatt mondja azt mindenki, hogy altatunk. Szerintem mi mentünk a legtöbb üzemanyaggal, de ettől függetlenül kissé mérgező volt vezetni az autót. Különösen oldalszélben viselkedett instabilan. Úgy tűnik, van egy kis dívánk. A két évvel ezelőtti autóra hasonlít, amit nem sikerült teljesen kiismernünk” – idézte a RacingNews365.
A Mercedes munkáját tovább nehezítette, hogy idén minden korábbinál rövidebb időszak, mindössze három nap állt a csapatok rendelkezésére a szezonnyitó előtt. Ezt azzal igyekeztek kompenzálni, hogy a teszt után Bahreinben felhasználták a „filmezős napjaikat”, amelyeknek köszönhetően további kétszer száz kilométert körözhettek a W12-vel.
„Az sem segített, hogy csak néhány napot kaptunk a tesztelésre. Egyelőre nem értjük olyan szinten az autót, amennyire szeretnénk. Kisebb problémák megoldásra várnak, szóval az előző évekhez képest most kevésbé vagyunk felkészültek” – fogalmazott Wolff.