Szokatlanul rossz formában kezdte a 2014 óta veretlen Mercedes a Formula-1 idei szezonját: a péntektől vasárnapig tartó felkészülésük rögtön az első körben egy váltóproblémával kezdődött számukra, aztán időt veszítettek egy kicsúszással, ráadásul kiderült, hogy a W12-es típus bizonyos kanyarokban meglehetősen körülményesen viselkedik. „Néha jó, néha rossz okból, de mindig aggódok. Az előszezoni teszt mindig érdekfeszítő, mert mindig megtaláljuk a levesbe került hajszálat. Az első pár napunk küzdelmesen alakult” – kezdte a gyakorlásuk értékelését Toto Wolff.
A címvédők problémáit látva felmerült a kérdés, a csapat vajon miért nem járta a megszokott utat, és járatta be új autóját a teszt előtt. Egyesek szerint a gárda a múltban látott sikerei miatt túlságosan elbízta magát, de Wolff szerint erről szó sincs. „Ez nem az önteltségről szól. Oka van annak, hogy csak néhány csapat nyer világbajnokságokat. Ennek a szervezetnek mindig motiváltnak, energikusnak kell éreznie magát, és ez nem egy adott dolog. Egy megfelelő körülmények között megrendezett bejáratás segíti az autó megértését, de a mi műszaki hibáink nem azon múltak, hogy volt-e bejáratás vagy sem.”
A Mercedes szokatlan módon az előszezoni tesztet követő kedden használja fel a 2021-ben engedélyezett két médianapjából az egyiket. Ennek keretében 100 kilométert tehetnek meg Bahreinben a W12-essel, és reményeik szerint valamivel jobban megértik annak működését. „Azt próbáljuk megérteni, hol teljesítünk jól, és hol nem, hol egyeznek az adatok a szimulációval és a szélcsatornával, és hol nem. Egyszerűen csak alszunk egyet rá, hogy másnak okosabban keljünk fel” – idézte az F1TV-nek adott interjút a Crash.net.