DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Tovább tökéletesítette erőforrását a Mercedes

Eddig sem volt rá sok panasz, az idei szezonra mégis több izgalmas újítással fejlesztette hibrid motorját a Mercedes F1-es csapata. Változott az MGU-K, a turbó és a belsőégésű egység is.

Bár a Mercedes erőforrása 2014 óta a Formula-1 messze legeredményesebbje, ez nem jelenti azt, hogy a német márka a babérjain ülne. Évről évre új szintekre törnek aktuális konstrukciójukkal, és ebből a sorból a2021-es W12-es sem lóg ki. A kedden délelőtt bemutatott gép aerodinamikai téren több olyan megoldást is tartogat, amit a csapat egyelőre titokban tart, az erőforrásról azonban több információt is megtudtunk. A csapat hajtásláncaiért felelős ügyvezető igazgatója, Hywel Thomas szerint a legnagyobb változáson az MGU-K esett át, ami tavaly produkált néhány problémát. Sergio Perez az év utolsó három versenyén kétszer szenvedte el az egység meghibásodását. 

„Az MGU-K számos esetben teljesített teljes ciklust és hozta az elvártakat, ám voltak olyan alkalmak is, amikor félúton meghibásodott. Visszatekintettünk, megvizsgáltuk a kialakítását és az összeszerelését, hogy megértsük, honnan erednek a problémák. Az idei évre változtattunk a gyártás és az összeszerelés menetén, így megbízhatóbbá kell válnia” – idézte a szakembert a Racefans.

De a megbízhatóság a csapat három célja közül csak az egyik volt. „Először is folytattuk az erőforrás technológiai fejlesztését. Ez egy folyamatos eljárás, amiben úgy érezzük, tavalyhoz képest sikerült egy újabb lépést megtennünk. A második terület a megbízhatóság. Felfedeztünk néhány tervezési hibát, amelyekre reagálva bevezettünk néhány változtatást. Ezek mellett érkezett néhány olyan innováció is, amely most először kerül bele az erőforrásba. Ez különösen azért volt nehéz feladat, mert a szokásosnál rövidebb volt a téli szünet. ”

EveH3SHWYAIc5mL



Az erőforrás kapcsán a hőtermelés csökkentése is fontos szempont volt számukra, hiszen így csökkenhet az egység mérete, ami pozitív hatással van a karosszéria aerodinamikai mutatóira. „Folytattuk a belső égésű motor termikus hatásfokának növelését. A legtöbb fejlesztés az erőforrás magjában található, ezek célja az égési folyamat maximális kihasználása. Ezzel kéz a kézben jár a turbófeltöltő fejlesztése, hogy a hőleadás hatását minimalizáljuk.”

Tovább növelte az egység megbízhatóságát, hogy a belsőégésű motor esetében elhagytak egy tavaly használt anyagot. „2020-ban alumínium struktúrát alkalmaztunk, aminek megbízhatósága elmaradt az elvártaktól. Emiatt más öntvényből készül a motorblokk” – nyilatkozta Hywel.

Minden gyártó számára komoly kihívást jelent, hogy idén minden eddiginél több, 23 versenyhétvégés lesz a szezon. A Mercedes ezért arra törekszik, hogy a lehető legszívósabb erőforrással álljon elő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: