DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Da Costa a hírekben olvasta, hogy vezetni fog a Portugál Nagydíjon

Érdekes háttértörténetet osztott meg saját magáról Antonio Felix da Costa, a Formula-E címvédője, miszerint a tudtán kívül akarták őt beszervezni a 2020-as F1-es Portugál Nagydíjra. Azon az alapon utasította el, hogy Cristiano Ronaldo mellé sem szeretné senki befizetni magát a focicsapatba.

Portugália a víruskényszer miatt, 24 év után tért vissza tavaly októberben a Formula-1-es versenynaptárba. Az ország egyúttal versenyzői eredményesség tekintetében is a csúcson járt, hiszen Da Costa nagy fölénnyel nyerte meg a Formula-E 2019/20-as szezonjának bajnoki címét. Kétségtelen, hogy szép történet lett volna, ha a 29 éves pilóta, aki már rég kiesett a Red Bull pilótaprogramjából, és így nem is jutott el az F1-es debütálásig, hazai nagydíján autóba ülhetett volna, és pontosan ezt szerették volna tető alá hozni a verseny szervezői egy pénteki vezetési lehetőség képében. A portimaói hétvége ráadásul azon kevesek egyike volt 2020-ban, amelyre limitált számban nézőket is beengedtek. Csakhogy erről az ambiciózus tervről éppen a célszemélyt fejeltették el értesíteni, aki nem igazán örült a feltételeknek.

dacosta_1



„Az egésznek semmi köze nem volt hozzám, csak a verseny promóterei akarták rávenni a kormányt, hogy több jegyet adhassanak el. Emiatt megkerestek néhány csapatot azzal a kéréssel, hogy be tudnának-e engem ültetni az első szabadedzésre” – mesélte Da Costa a The Race-nek. „Én is a hírekben olvastam, hogy pályára léphetek, majd gyorsan fel is hívtam a menedzserem, Tiagót [Monteiro], hogy megkérdezzem, mi a fene folyik, tárgyalt-e ilyesmiről valakivel. Azt mondta, hogy ő sem tud semmit az egészről.”

Da Costának ugyan voltak F1-es tesztlehetőségei a Red Bull-lal, legutóbb 2013-ban, ám versenyhétvége keretében még nem léphetett pályára – ezzel az érdemmel utolsó portugálként éppen Monteiro büszkélkedhet 2006-os versenyszezonjából. És, mint azt tavaly október utolsó hétvégéjén láthattuk, a DS Techeetah FE-csapatának pilótája most sem élt a kínálkozó lehetőséggel, amire nyomós oka volt.

„Csak ezt követően keresett meg minket néhány csapat, de mindegyikük pénzt kért volna azért, hogy beültessenek az autóba. Gondolkodás nélkül közöltem velük, hogy ilyen feltételek mellett nem érdekel a lehetőség, és hogy nem is én hajszolom ezt a vezetési lehetőséget, hanem a verseny promóterei.”

„Szerintem azért sem fizetne egy játékos sem, hogy Cristiano Ronaldo csapattársa lehessen egy futballmeccsen. Ha valaki egy csapatban játszik vele, az azt jelenti, hogy ő maga is nagyon ügyes és fizetést kap érte. Én sohasem fizetnék azért, hogy Formula-1-es autót vezessek. Szerintem ez nem tisztességes kérés azoktól, akik kellően tehetségesek. Felettem már elszállt az az idő, hogy tisztességes Formula-1-es lehetőséget kapjak, szóval egyáltalán nem hajszolom azt. Sok haverom van jelenleg az F1-ben, akik ellen korábban versenyeztem, és szeretem is nézni őket. De amikor én versenyzek, akkor a Formula-E-ben veszem fel a sisakot, és számomra az jelenti a legnagyobb motivációt.”

A versenyző hozzátette, noha a szintén Red Bull-kegyvesztett Brendon Hartley évekkel későbbi F1-es debütálása bizonyítja, hogy bárhonnan lehet még visszaút a királykategóriába, ő már nem hajt arra, hogy valamikor még a mezőny tagja lehessen. Ehelyett nyitottabbnak tűnik az IndyCarra, ahol tavaly tesztlehetőséget is ajánlottak neki – olyat, amiért nem kellett fizetni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: