Visszatérő téma volt a 2020-as szezon során, mennyire vezethető a Red Bull autója, az RB16: gyakran szóltak beszámolók az autó kiszámíthatatlanságáról és ideges hátsó tengelyéről. A nehéz irányíthatóságnak tulajdonították sokan Alexander Albon gyenge szereplését is, mondván, hogy a fő gond nem a versenyző, hanem az autó. Max Verstappen szerint viszont az RB16 annyira nem volt problémás, mint azt néhány cikkből és nyilatkozatból feltételeznénk.
„Szerintem ezt a média felnagyította. A miénk volt a második leggyorsabb autó. Sokkal rosszabb gépek is voltak nála a mezőnyben. Párszor megforogtunk az előszezonban, de ha a határon vagyunk, akkor sosem könnyű egy autót elvezetni. Lehet, hogy a miénk kissé problémásabb volt a Mercedesnél, de a Williamsnél valószínűleg jobb. Ezért gondolom azt, hogy néhányan a médiában túlzásba estek. Én sosem éreztem ezt” – mondta az Autosportnak Verstappen.
Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy Verstappen vezetési tudása kellett az év végi bronzéremhez, pár pontra a második helyezéshez: kétszer annyi bajnoki egységet szerzett, mint a másik autóval Albon. A holland ugyancsak úgy érzi, fejlődött 2019-hez képest versenyzőként.
„Szerintem is jobb voltam, kiegyensúlyozottabb lettem. Igen, volt pár verseny, amelyet egyedül töltöttem, csak követni tudtam a Mercedeseket. Nem volt rossz az autónk, de azért elmaradtunk a Mercedeshez képest. Nem éreztem emiatt frusztráltnak magam, csak néha kissé tehetetlennek. Így is az elérhető legjobb eredménye törekszem, amit szerintem legtöbbször sikerült is megszereznünk. Feltételezem, hogy ez jó” – beszélt arról, hogyan kezelte fejben, hogy legtöbbször nem tudott mit kezdeni a bajnokcsapattal.