A költségvetési plafon jövő évi bevezetésével egy eddig nem látott korszak jön el a Formula-1-ben. A hatékonyság minden eddiginél nagyobb szerepet kap, így előnybe kerülhetnek azok az istállók, amelyek partnercsapattal rendelkeznek. Erre egyetemes példa a Red Bull, ami hosszú évek óta szoros kapcsolatban működik az Toro Rossóból lett Alpha Taurival. A Williams gárdájánál felmerült annak lehetősége, hogy az eredményesség érdekében hasonló együttműködésre lépjenek például a Mercedesszel, de a vezetőség más értékrend szerint irányítja a csapatot.
„Látjuk az előnyeit, de nem akarunk B csapat lenni” idézte Simon Roberts csapatvezetőt a Motorsport. „Úgy akarunk versenyképesebbé válni, hogy megőrizzük a függetlenségünket. Egyszerűen fogalmazva, ha valamiben jók vagyunk és meg tudjuk azt valósítani – gyorsabbá válni a piacon és a pályán -, akkor arra kell fókuszálnunk. Ha valamit nem tudunk jól megcsinálni, azt mástól kell megvennünk. A költségvetési korlátozás miatt nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyünk hatékonyak. Ha karosszériát gyártunk, akkor nagyon jónak kell benne lennünk, és ennek az autó minden részletére igaznak kell lennie. Van helye az együttműködésnek, de függetlenek akarunk maradni.”
A gárda vezetősége a jövőben sem tervez letérni arról az útról, amit még az előző tulajdonosok határoztak meg. „Olyan munkahelyet akarunk teremteni, ahol jó dolgozni. Minden egyes alkalmazottal törődni akarunk. Technológiai szempontból pedig most lehetőségünk van befektetni, és pontosan ezt tesszük. Az idei autóra ennek még nem volt hatása, de a következőre már lesz. Ez az év egy hosszú távú terv része, ami a következő öt esztendő során ölt formát. A legfőbb, hogy okosan fektessünk be” – tette hozzá.