Az utóbbi évek során a Formula-1-ben egyfajta hagyománnyá vált a szezonzáró futam utáni gumiégetés, más néven fánkozás. Az FIA ezt az előző évtized elején még büntette, ám Sebastian Vettel világbajnoki sorozata környékén elnézőbbé vált, így mostanra a körzőzés egy bevett szokás lett az ünneplő pilóták számára. Múlt hétvégén a Mercedes párosát, Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast láthattuk, amint füstfelhőbe borítják a célegyenest. A csapat stratégiáért felelős igazgatója elárulta, ez a nézők számára látványos, a szerelők viszont nem feltétlen örülnek neki.
„A verseny végén láthatták, ahogy a rajt-cél egyenesben mindkét autónk egyszerre fánkozott. A kérdés az, vajon ez árt-e az autónak. Nem tesz jót neki, mert a motor a tiltáshoz közel pörög, miközben köröznek. A sebességváltó esetében attól függ, hogyan kuplungolnak. Ha fokozatosan engedik rá az erőt, akkor rendben van, ennyitől nem sérül meg véglegesen, de nem tesz jót egyetlen konstrukciónak sem. Nyilvánvalóan nem arra lett tervezve az autónk, hogy 30-60 másodpercig egy helyben körözzön, kipörgetve a hátsó kerekeket. Viszont az autót a verseny után szétszedjük. Kedden szezonvégi tesztünk volt, és más komponenseket szereltünk bele, mint amiket a hétvégén használtunk” – árulta el James Vowles.
Mint kiderült, a Mercedes párosához csatlakozott volna a futamgyőztes Max Verstappen is, ám egy tévedésből fakadóan ő egyenesen a bokszutcába hajtott. „Verstappen nem volt velünk. Emiatt érdeklődtem a Red Bullnál, és szerintem kommunikációs hiba történt. Elfelejtették, így Verstappen nem a rajtrács felé hajtott” – tette hozzá.
Apró érdekesség, hogy a fánkozást néhány szezonnal ezelőtt, 2013-ban még 25 000 eurós büntetéssel „jutalmazták”. Akkor Sebastian Vettelt meszelték el, aki abban az évben sorozatban negyedik világbajnoki címét szerezte.