A Ferrari jelenleg a hatodik helye foglalja el a konstruktőri pontversenyben, azonban meglehetősen csekély az esélye annak, hogy az előttük álló Renault, McLaren, Racing Point hármasból bármelyik istállót el tudják kapni.
A Renault 135 ponttal áll a harmadik helyen, a másik két csapat 134 egységgel rendelkezik, míg az olaszoknak eddig 103 világbajnoki pontot sikerült összeszedniük. Ez egyértelműen nem az a teljesítmény, amihez a Ferraritól hozzászokhattunk az elmúlt évtizedekben, s 2020 úgy vonulhat be a Scuderia történelemkönyvébe, mint az egyik legsötétebb szezon.
A Belga Nagydíjon Charles Leclerc és Sebastian Vettel a 13-14. helyre hozta be a két Ferrarit, ami az elmúlt tíz év leggyengébb eredménye volt, mikor mindkét autóval célba értek.
A Ferrari leggyengébb szezonja
Nem is lehet kérdés, az 1980-as szezon mindközül a legfájóbb emlék a Ferrari számára, mely az F1 1950-es indulása óta minden egyes szezonban képviseltette magát. A maranellóiak abban az évben mindössze a tizedik helyen zárták a konstruktőri pontversenyt, Jody Scheckterrel és Gilles Villeneuve-vel a volán mögött, mindössze egyetlen évvel azután, hogy Scheckter 1979-ben világbajnok lett a csapattal.
Az 1980-as Kanadai Nagydíjra kvalifikálni sem tudta magát a dél-afrikai versenyző, a szezon alatt pedig egyetlen egyszer sem tudott felállni a pódiumra a páros egyik tagja sem, mindössze néhány ötödik helyre futotta az olaszok erejéből.
Mivel a Ferrari a Belga Nagydíj óta folyamatosan apró lépéseket tesz előre, így ez a negatív csúcs nem forog veszélyben, azonban így is ez lehet az istálló második legrosszabb eredménye a történelem során.
A 2009-es szabályváltozások elérkeztekor (is) totálisan mellényúlt a Scuderia, de az akkori konstruktőri negyedik hely messze nem a legrosszabb teljesítményük az 1980-as évet leszámítva. Két alkalommal ötödikként végeztek: 1967-ben és 1981-ben. Hatodikak pedig három szezonban lettek: 1962-ben, 1969-ben és 1973-ban.
Summázva tehát látható, hogy nem ez volt a Ferrari legrosszabb szezonja a Formula-1-ben, azonban megosztva még lehet a második leggyengébb teljesítmény az olaszok részéről, ha a konstruktőri pontversenyt vesszük alapul.