Vélhetően több oka is van annak, hogy a Ferrari Formula-1-es istállója egyetlen szezon alatt a Mercedes kihívójából a középmezőny egyik szereplőjévé gyengüljön, a nyilvánosság viszont csak egyet nem tud megemészteni: az FIA tavaly némi vizsgálódást követően módosítást hajttatott végre a csapat erőforrásán, ami a hírek szerint ennek következtében több tíz lóerőnyi teljesítményt veszített. Ennek, és a Red Bull gyengélkedésének következménye, hogy a Mercedes környezetéből eltűnt minden komoly kihívó. Martin Brundle-t lenyűgözi a címvédők teljesítménye, a Ferrarit viszont nem tudja sajnálni.
"Fájdalmas őket az ötödik helyen látni" - értékelte a Magyar Nagydíjat a szakértő. "Együttérzésem azért nincs feléjük, mert a tavalyi teljesítményükkel becsapva érzem magam. Túlfeszítették a szabályok határait, miközben mi azért szurkoltunk és ünnepeltünk, mert végre akadt egy komoly kihívója a Mercedesnek. Bár van néhány 'token', amivel javíthatnak a teljesítményükön, azt figyelembe véve, hogy nagyrészt 2021-ben is ezzel az autóval fognak versenyezni, várhatóan egy ideig nem térnek vissza az élmezőnybe."
"A Mercedes-Benz hihetetlen budapesti tempója gondoskodott róla, hogy számos pilóta átértékelje az idei céljait" - tért át a Mercedes méltatására. "Soha nem láttam még ilyen tapadású F1-es autót, különösen a Hungaroring nehéz négyes és tizenegyes kanyarjában. A tény, hogy a hat évvel korábbi formájukhoz képest tíz másodpercet gyorsultak, minden tekintetben elismerésre méltó. Eközben a Ferrari jelentős egyenesbeli tempót és teljesítményt veszített a szabályok miatt, a Red Bull az aerodinamikájával pedig látszólag a saját farkára lépett - remélhetőleg csak ideiglenesen" - értékelte a jelenlegi helyzetet a Sky Sports szakértője.