DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
F1

Racing Point: Csata a Ferrarival? Talán!

Eddig csak sejteni lehetett, az évadnyitó Osztrák Nagydíj első edzésnapján azonban meg is mutatkozott: valóban jó esély van arra, hogy a Racing Point lehet a 2020-as idény egyik szenzációja. Otmar Szafnauer csapatfőnök Spielbergben a csapat reményeiről és a javulás hátteréről is beszélt.

Már a februári tesztek során is sejteni lehetett, hogy a szemmel is jól látható hasonlóság miatt a közvélemény által „rózsaszín Mercedesnek” titulált RP20-as Racing Point az egyik legígéretesebb autó a mezőnyben. Az évadnyitó ausztriai forduló pénteki edzésnapján ez részben bizonyosságot is nyert, hiszen Sergio Perez és Lance Stroll a legjobb tíz között zárták a napot, sőt, a mexikói egyenesen a két domináns Mercedes mögé, a 3. pozícióba repítette a versenygépet.  

„Szerencsés és tiszta napunk volt, sok időt tudtunk a pályán tölteni, az első edzés után a másodikra sikerült javulnunk, s bár a középmezőny nagyon szoros, szerencsére az autó hosszú etapos tempója kiváló” – nyilatkozta a pénteki edzésnap végén a Racing Point csapatfőnöke, a közelmúltban a #FormulaHUPodcast adásában is vendégeskedő Otmar Szafnauer.

Arra a kérdésre, hogy az RP20-as azt a teljesítményt nyújtja-e, amit a felkészülési időszak alapján a csapat várt tőle, a szakvezető kijelentette: „Volt egy elképzelésünk a téli tesztelés alapján, hogy mire lehet képes az autó. Úgy gondoltuk, hogy nagyjából erre, habár nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy ez még csak az első verseny pénteki napja volt és sok dolgot nem tudunk arról, hogy mennyi üzemanyaggal, mennyire feltekert motorral mentek az ellenfelek. Meglátjuk, hogy mit hoz a folytatás.”

szafi



Már a felkészülési időszakot követően is arról szóltak a szakmai vélemények, hogy a Racing Point idén akár a Ferrarival is partiban, az elemzők hasonló megnyilatkozásai pedig felerősödtek a koronavírus-világjárgány okozta a kényszerszünetben. Amikor Szafnauert pénteken, a Red Bull Ringen arról kérdezték, hogy kikkel lehet harcban a Racing Point, a csapatfőnök így fogalmazott: „Egyelőre nehéz lenne megmondani. Úgy tűnik, hogy a McLaren és a Renault is nagyon gyors, szóval talán velük” – fogalmazott, majd amikor visszakérdeztek, hogy meccsben lehetnek-e a maranellói vörösök ellen, Szafnauer óvatosan jegyezte meg, hogy „talán a ferrarival is.”

Míg a Red Bull megóvta a Mercedes által kifejlesztett és hónapok óta vitatott DAS-kormányrendszert, addig a Racing Pointnál – mint Szafnauer mondta – „egyáltalán nem” tartanak attól, hogy az ellenfelek óvást intéznek az RP20-as ellen. A szakvezető arra is rámutatott, hogy miért: „Annak fényében, hogy a Mercedes szélcsatornáját, az egyik legmodernebb szélcsatornát használjuk, nem kellene meglepetésnek lennie, hogy az autónk gyors. A szélcsatornának köszönhetően nagyszerű a korreláció, a hatékonyság így sokkal jobb.”

Amikor Szafnauer június elején a #FormulaHUPodcast 16. adásának vendége volt, az exkluzív interjúban rámutatott: Lawrence Stroll szerepvállalásának köszönhetően minden eddiginél stabilabb a különítmény helyzete, ami lehetővé tette, hogy nagyobb volumenű fejlesztéseket hajtsanak végre, például változtassanak az évek óta alkalmazott aerodinamikai koncepción. Ezúttal részletesebben is ecsetelte az aerodinamikai filozófiával kapcsolatos váltás hátterét. 

„Köszönhetően az eddigieknél sokkal jobb pénzügyi helyzetünknek, megengedhettük magunknak, hogy búcsút vegyünk a high-rake aerodinamikai koncepciótól, amelyhez a Red Bulltól merítettünk inspirációt. Emiatt az előző években rendre komoly kompromisszumot kellett kötnünk, hiszen a Mercedestől szerezzük be a hajtásláncot, ők pedig a hajtásláncot és a váltót is egy másik, az általunk korábban alkalmazottól jócskán eltérő aerodinamikai koncepcióhoz tervezik. Idén megragadtuk az alkalmat, hogy megszabaduljunk az eddigiekben használt koncepciótól és átálltunk a Mercedes által követett irányvonalra, ez pedig működik” – magyarázta az amerikai szakember, aki a magyar határtól nem messze, egy Arad közelében található kis faluban, Szemlakon született és onnan indult az F1-es csapatfőnöki tisztségig vezető útjára.

Szafnauer választ adott arra a kérdésre is, hogy a pénteki edzések során a kigyorsításoknál, különösképpen az 1-es kanyarnál miért tört fel fehér füst Perez és Stroll autóiból. „Egy picike extra olaj volt az autókban, amely elégett, semmi olyasmi, ami miatt aggódni kellene” – mondta a jövőre már Aston Martin név alatt futó különítmény vezetője.

 

 

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: