DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

A Hungaroring futamrendezésre készül, még ha „bukta” is lesz

Most, amikor már a nyárra tervezett Formula-1-es futamok sem érezhetik magukat biztonságban a koronavírus-járványtól, okkal merül fel a kérdés, hogy mi a helyzet az augusztus 2-i Magyar Nagydíj körül. Gyulay Zsolt válaszol.

Már biztos, hogy legalább június 28-ig nem láthatunk Formula-1-es autókat versenyezni, de már az arra az időpontra kitűzött Francia Nagydíj sorsa is erősen kérdéses az ország járványügyi helyzetének fényében. A Magyar Nagydíj mindenesetre már most is a negyedik helyen áll az aktuális versenynaptárban, de a francia, az osztrák és a brit döntéstől függően akár még előrébb is lépdelhet – sőt, egyelőre annak a lehetősége sem zárható ki, hogy a Hungaroring sem tudja majd megrendezni a versenyt az eredeti időpontban. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte a legfrissebb állapotjelentést az M4 Sporton.

hungaroring



„A legutolsó információ az, hogy elhalasztották a Kanadai Nagydíjat is, így leghamarabb Franciaországban kezdődhetne meg az idény június végén. A Liberty Media 12-15 versenyt szeretne megrendezni, és óriási anyagi bukás lenne, ha nem lenne világbajnoki szezon” – mondta Gyulay, aki viszont a 35. Magyar Nagydíj sorsáról három és fél hónap távlatából még nem tud konkrétumokkal szolgálni. „Azt, hogy lesz-e futam, én sem tudom, hiszen a Liberty Medianál és nálunk is rengeteg forgatókönyv létezik. Nem tudjuk, mikor cseng le a vírus, és azért ma a világban vannak fontosabb dolgok is, mint egy Formula-1-es futam, de nyilván nekünk az a feladatunk, hogy futamot rendezzünk. Természetesen nagyon jó lenne az augusztus eleje, hiszen ez a legjobb időpont számunkra, de teljes mértékben alkalmazkodunk a világbajnoki sorozathoz.”

Nem zárható ki annak az esélye sem, hogy megrendezik ugyan a Magyar Nagydíjat augusztus elején, ám az egészségügyi kockázatok miatt nem engedik be a nézőket a pálya területére. Egy zártkapus esemény nagy csapás lenne minden pálya, így a Hungaroring számára is, de Gyulay szerint egy a Libertyvel való megfelelő megállapodás esetén, ami enyhíti a pálya terheit, ebben is benne lennének.

„Ez egy érdekes kérdés, mert ez a legnagyobb bukta, ami létezik.  Ki kell fizetni a jogdíjat és meg kell rendezni a versenyt az összes költséggel, hiába nincs néző. Óriási költség egy-egy futam rendezése, így természetesen anyagilag nem érné meg. Ha lenne egy alku a tulajdonossal, ami enyhít ezeken a költségeken, akkor már könnyebb lenne a szervezés, bár nézők nélkül nagyon furcsa lenne egy futam. Amíg nem fújják le a versenyt, addig úgy készülünk, hogy odaállunk a rajtvonalhoz” – ígérte.

A Brit Nagydíj szervezői az elmúlt hetek során bedobtak egy furcsa ötletet a fordított vonalvezetésen rendezett futam lehetőségével, ami által egy pályának akár két, eltérő kihívásokat tartogató versenye is lehet. Gyulay viszont nem igazán tartana megvalósíthatónak egy ilyet a Hungaroringen.

„A fordított vonalvezetésű pályát nehezen tudom elképzelni, hiszen a pályát minden szempontból meg kellene fordítani, és nem tudom, az FIA hogyan engedélyezné ezt. Ezeket már nagyon erőltetett ötleteknek tartom. Persze meg tudnánk bármit csinálni, de ahhoz, hogy ez egy épkézláb világbajnoki idény legyen, valahogy a normális menetrendhez kellene tartunk magunkat” – intett a kényszermegoldások elkerülésére a pálya elnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: