Az F1 sem ússza meg, hogy súlyos csapást mérjen eddigi olajozott működésére a koronavírus-járvány okozta gazdasági világválság. Egyes csapatok kénytelenek voltak ideiglenesen megválni alkalmazottaiktól, és néhány versenyzőről is kiderült, hogy elfogadta a fizetéscsökkentést, de még ha vissza is tér az élet a versenypályákra, az sem fogja feltétlenül azt jelenteni, hogy végre ismét minden rendben van. Az Independent több versenypálya meg nem nevezett promóterével is beszélt erről a témáról, és egyetértés van közöttük abban, hogy a futamrendezési jogdíjakat a pályák számára megszabó FOM-nak is tekintettel kell lennie a kialakult helyzetre, hiszen többségük a bevételek visszaesése mellett nem tudná kifizetni a megszokott horribilis összeget.
„Az F1-nek kevesebb eladott jeggyel kell számolnia, így el kell fogadniuk az alacsonyabb jogdíjakat is. A mi bevételünk visszaesik a tavalyi évhez képest, ezért szeretnénk, ha az F1 ehhez az összeghez igazítaná a saját díjait” – mondta az egyik pálya vezetője, míg egy másikuk mélyebben bele is ment a részleteibe annak, hogy milyen kiadásokkal kell számolniuk, amelyekre idén nem áll rendelkezésükre a jegyeladásokból származó fedezet – sőt, a vírus miatt még abban sem lehetnek biztosak, hogy megtarthatják-e egyáltalán a futamot.
„Legkésőbb 90 nappal a futam előtt ki kell bérelnünk több száz buszjáratot, és ha mégsem lesz rájuk szükség, lemondási díjat kell fizetnünk. Ugyanez a helyzet a több száz forgalomirányító rendőr leszervezésével, ahol szintén létezik lemondási díj. Aztán ott vannak az ideiglenes lelátók és a vendéglátósátrak, amelyeket szintén két-három hónappal előre el kell kezdenünk felállítani. Hat héttel a verseny előtt már heti egymillió eurót költünk a felkészülésre. Normál esetben mostanra már eladnánk a jegyek többségét, hiszen a legtöbb látogató távolabbról érkezik, ők pedig rendszerint nem az utolsó pillanatban döntenek a tervükről. A nézők nagyjából 80%-a négy hónappal a nagydíj előtt már megvásárolta a jegyét. Ez azt jelenti, hogy a legfőbb eladási időszak most lenne.”
Egy másik meg nem nevezett promóter szerint, amelynek versenye a naptár második részében kapott helyet, számukra már az is fontos szempont lenne, hogy a saját futamuk előtt minél több helyszínre ellátogasson a mezőny. „A naptár második felében lévő versenyeknek előnyére válik, hogy a nézőket a korábbi futamok már izgalomba hozzák. Amikor a szezon elkezdődik, az emberek elkezdenek odafigyelni az F1-re, viszont ha nincs szezon, akkor senki nem fog figyelni. Szóval ha legkésőbb júliusig nem indul el az évad, akkor az érdeklődés a versenyünk iránt már biztosan nem lesz ugyanolyan, mint korábban.”
A leglehangolóbb véleményt viszont az a pályatulajdonos fogalmazta meg, aki szerint – bárhogyan is alakuljon a járványhelyzet – már teljesen reménytelen, hogy idén tömegeket csábítsanak a helyszínre az F1-es nagydíjukra. „Az embereknek időre van szükségük ahhoz, hogy megszervezzék a versenyre való utazást: szabadságot kell kérniük, a külföldieknek hotelt foglalni. Véleményem szerint az egyetlen járható út idén az lenne, ha törölnénk az egész szezont, bármennyire is sajnálnám ezt” – idézi egy újabb promóter szavait az Independent.