DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Prost szerint az EU hülyesége árt az F1-nek

Az unió „hülye” szigorításai miatt Kína Európa fölé fog nőni, egymillió ember elveszíti az állását, az F1 pedig válaszút elé kerül. Kijózanító nyilatkozatot adott Alain Prost.

Az autóipart fojtogató EU-s szabályozások tíz éven belül eltemethetik az európai gyártókat, miközben a Formula-1-et is nehéz helyzet hozzák - erről beszélt a négyszeres világbajnok, jelenleg Renault-nál tevékenykedő Prost, aki szerint szörnyű és értelmetlen az a trend, hogy egyre több kormány áll a belsőégésű motorok betiltása mellé. 

 prost-portre-20191



„Dühítő, amit manapság az autóiparban látok. Mindent felkínálunk Kínának, tíz év múlva ők fogják nálunk bemutatni az új autóikat, ami nekem nem tetszik. Nem vagyok benne az iparban, mégis utálom ezt. Ez egy hülye, hülye szabályozás. Én mondom, a következő tíz év múlva egy millió ember veszíti el a munkáját, ha nem cselekszünk” – magyarázta, majd rátért az emberi önzőség kérdésére. Az új, „zöld” autók bevezetésével elvileg a környezetet szeretnénk kímélni, ehhez képest a gyártók különböző töltőrendszereket fejlesztenek ki, tovább pazarolva az erőforrásokat.„Miért nincsenek egységes töltőrendszerek? Franciaországban két cég verseng egymással különböző rendszerekkel, ami tiszta hülyeség” – magyarázta, hozzátéve, hogy a belsőégésű motorok betiltásával a kibocsátott széndioxid mennyiségét sem csökkentjük, csak más módon pumpáljuk a levegőbe. 

A négyszeres világbajnok szerint a fenti problémák a Formula-1-et is meglehetősen érzékenyen fogják érinteni. „Ha a sorozatról kérdeznek, én azt mondom: óvjuk az autóipart, és rendben lesz az F1. Én voltam, aki támogatta az új motorokat, mert ezek a négyhengeresek állnak a legközelebb az utcai autókéhoz. De valljuk be, a rajongók ezt nem kedvelik túlzottan.”

Úgy látja, az F1-nek választania kell: bevezet egy népszerű, de elavultnak tartott motorformulát, vagy az autóipart megelőzve valami forradalmiba vágja a fejszéjét. „Teljesen elektromos nem lehet. Arra ott van az FE, aminek tudjuk, milyen nehéz dolga lesz a jövőben. A pályák, a technológia és a pénz miatt nagyon nehéz a fejlesztés. Szóval mi lenne megfelelő az F1 számára? Ez nehéz kérdés. Egyrészt visszatérhetnénk a V12-esekhez, vagy egy másik filozófiát követve áttérnénk a hidrogénhajtásra. De mégis ki lesz az, aki így határoz? A kérdés jó, de dönteni nehéz. Már nem lehet azt csinálni, amit az én időmben – követni az autóipart. Ez manapság sokkal körülményesebb” – idézte őt a Motorsport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: