DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Miben más az idei McLaren, mint a tavalyi?

Koncepciót váltott a tavaly nagy fejlődésen áteső istálló, az idei F1-es autó eléggé átalakult, főleg ami a hátsó részét illeti - erről beszélt Jamey Key technikai igazgató.

Új filozófia alapján készítette el frissen bemutatott MCL35-ös autóját a McLaren: a wokingi Formula-1-es istálló 2020-as járgánya jelentős fejlesztéseket kapott tavalyhoz képest és bíznak benne, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy minimum a negyedik helyüket megtartsák a konstruktőri versenyfutásban.

"A tavalyi autóból tanultak alapján új koncepciót kerestünk és néhány területen változtattunk" - idézi az Autosport Jamey Key technikai igazgatót. "Az autó oldala azt a trendet követi, amit már egyre többször látunk, keskeny oldaldobozzal, ami komoly feladatot jelent. Ezeket nagyon korán meg kell tervezni, mert ettől függ a motor beépítése is" - magyarázta.

"A filozófiához illően hasonló munkát végeztünk el a sebességváltóval is. Nagyon sokat dolgoztunk a hátsó felfüggesztésen, szóval szerintem ha valaki az autóban ül, akkor hátrafelé nézve teljesen mást lát, mint eddig, igazából itt érvényesülnek a koncepciós változások. Emellett sok olyan technológiai megoldás van az autó elején, amit csak a mostanival lehetett kivitelezni és ez nagyrészt a tavalyi tapasztalatokon alapul" - folytatta Key.

Szerinte egyébként az élcsapattá válás idén nem lehet számukra realitás. "Egy középcsapat azt célozhatja meg, hogy tartsa a pozícióját és remélhetőleg egy kicsit csökkentse a hátrányát az élen állókhoz képest. Ha ezt megcsináljuk, akkor szerint elérjük a reálisan kitűzhető céljainkat."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: