Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. február 21. péntek
F1

Extrém megoldások az új Ferrarin

Mattia Binotto a 2020-as F1-es autó leleplezésén elárulta, az idei típus csak kinézetében hasonlít a tavalyihoz. A teljesítmény érdekében több területen egészen szélsőséges irányba mentek el.

Kedd este lerántották a leplet az első igazi 2020-as Formula-1-es autóról, a Ferrari SF1000-ről. A maranellóiak egy teátrális bemutatót tartottak a Romolo Valli színházban, ahol Mattia Binotto elmondta, milyen szempontok alapján alkották meg az idei típust, amellyel a csapat ezredik F1-es futama előtt tisztelegnek.

 

„A kiindulópont a tavalyi autó, az SF90-es volt, de annyira extrémek voltunk vele, amennyire csak lehetett. Elsősorban a leszorítóerőt akartuk maximalizálni, a lehető legnagyobb aeroteljesítményt kerestük. Az egész autó az utascellával, az erőforrás elrendezésével, a váltóval együtt egy nagyon keskeny formába lett csomagolva. Szerintem ez szemmel látható.”

„Nagy erőkkel dolgoztunk azon, hogy a tömege alacsony maradjon, de az erőforrás is nagy hangsúlyt kapott. Nemcsak az elrendezése, minden egyes alkotóelem teljesítmény megpróbáltunk növelni, miközben igyekeztünk alkalmazkodni az olajfogyasztást érintő szabálymódosításokhoz is. Talán kinézetében nagyon hasonlít a tavalyihoz, de számomra teljesen eltér attól. Sok szempontból nagyon extrém” – magyarázta a csapatvezető, kiemelve, hogy a felfüggesztés kialakításában fontos szempontból a beállítások széles mozgástere, így abban bíznak, mindkét pilóta a saját stílusára tudja hangolni az autót.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?