A hollandiai Zandvoorttal idén egy klasszikus versenypályát vezettek vissza a Formula-1 körforgásába, amelyre ráfért némi módosítás. Mivel egy igazi régi vágású helyszínről van szó, a legjellemzőbb tulajdonságait igyekeztek megtartani, miközben a biztonsági felszereltségét olyan szintre emelték, amely megfelel a mai F1 elvárásainak. Ennek eredményeképp a hármas és az utolsó kanyar kiszélesedett, és egyben döntötté is vált. A tervező szerint ez a megoldás több szempontból is a régi idők pályáira fog emlékezetni minket.
„Mindig arról beszélnek, hogy Zandvoortban nem lehet előzni, de minket pont emiatt kerestek fel. Ez egy nagy kockázató projekt számunkra és az F1 számára is, hiszen ez a pálya nem olyan, mint a többi. Egy történelmi helyszín részletein változtatunk olyan irányba, amilyet az F1 évtizedek óta nem látott. A szimulációink alapján a kettes kanyart padlógázon fogják teljesíteni, aztán nagyon érdekes lesz, a Hugenholtz kanyarban melyik ívet választják. Ennek meredeksége meghaladja a 18 fokot, szóval ez a pálya a bátraknak fog kedvezni” – nyilatkozta Jarno Zaffelli a De Telegraafnak.
A tervező hozzátette, a csapatokkal egyelőre nem osztottak meg minden információt a pályáról, így biztosítják azt, hogy a helyszínen is érje őket némi meglepetés. Pont, mint a régi időkben. „A csapatok rendelkeznek nyers adatokkal, de nem a teljes pályáról. Azt egy ideig még megtartjuk magunknak, így nem lesz lehetőségük agyonelemezni a helyszínt.”
Ha valaki Zandvoort stílusában hasonlóságot fedez fel Suzukával, az nem véletlen, ugyanis a két pálya eredeti vonalvezetését ugyanaz a személy, John Hugenholtz tervezte. Az ő nevét viseli a fent említett hármas kanyar.