Ellentmondásos körülmények között szerezte meg a pole-pozíciót Max Verstappen a Mexikói Nagydíjon: a visszajátszásból egyértelműen kiderült, Valtteri Bottas balesete miatt lengett a sárga zászló az utolsó kanyarban, miközben a Red Bull elhaladt a roncs mellett, másodpercekkel később pedig pályacsúccsal nyerte a Q3-at. Verstappen nyíltan elmondta kvalifikációs nyilatkozatában: nem vett el a gázból.
A holland azt javasolta a stewardoknak, töröljék a problémás kört, ha szerintük nem a szabályoknak megfelelően járt el. A versenyző annak tudatában beszélt ilyen könnyelműen, hogy ha elveszik utolsó körét, korábbi ideje változatlanul rajtelsőséget ér számára a futamra. Van azonban, aki szerint a kör törlése mellett további büntetést is érdemel: ezt hangoztatta a tavalyig mezőnyben versenyző Marcus Ericsson, aki az Alfa Romeo tartalékpilótájaként és a BBC szakértőjeként van jelen Mexikóban.
„Dupla sárga és lila utolsó szektor, Max számára ez rossz kombináció” – írta Twitteren Ericsson, habár kommentelők felhívták a figyelmét, csupán szimpla sárga zászló volt érvényben a kanyarban, a fénypanelek pedig nem jeleztek figyelmeztetést. „Amennyire én ismerem a szabályokat, dupla sárgánál el kell engedni a köröd. A köridő törlése és egy büntetés a normál procedúra. Sajnálatos, miután lenyűgözően szerepelt.”
Ericsson egy precedensre is hivatkozott, a tavalyi Kínai Nagydíjról, saját magával a főszerepben. A sanghaji időmérőn csapattársa, Charles Leclerc célegyenesben történt megforgása után a versenyfelügyelők azt állapították meg, hogy a másik Saubert kikerülő Ericsson a dupla sárga zászló ellenére megpróbált javítani köridején. A svéd öthelyes rajtbüntetést kapott akkor, és büntetőpontokkal is sújtották.