Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 17. vasárnap
F1

Formula-napló: Ilyen volt az idei legzsúfoltabb F1-es nap

Nem könnyű, de megpróbáljuk: a formula.hu napló formájában igyekszik hangulatjelentést adni a Japán Nagydíjról, ahol a Casio Edifice révén vagyunk jelen. Nagy vonalakban ilyen volt a roppant zsúfolt vasárnap Suzukában…

6:30 Ordít az ébresztő, ablakon kitekintés: ragyogóan süt a nap, a Hagibis tájfunról, annak borzalmas pusztításáról csak a televíziós tudósításokat látjuk. Nekünk szerencsénk volt, sokmillió embernek viszont nem: az utolsó pillanatban a tájfun irány váltott és Tokió felé vonult, a főváros térségében csapott le Honshura, Japán fő szigetére, ráadásul ott elképesztő pusztítást végzett. Csak a legjobbakat tudjuk kívánni nekik, vagy ahogyan a FOM és az FIA által készített táblák hirdették a nap folyamán: Pray for Japan, azaz Imádkozzunk Japánért!

napló-1

7:45 Indulás a pályára, ezúttal taxival, mivel az előrejelzések szerint olyan elképesztő tömeg tart Suzuka felé vasúton, hogy semmi esély nem lesz feljutni bármelyik szerelvényre. Taxival sem könnyű a helyzet, de jó egyóra alatt odajutunk és a saját szemünkkel is meggyőződünk róla: valóban elképesztő rajongóhad, a pénteki napon látott tömeg többszöröse van jelen a pályán. Igaznak bizonyult, amit japán kollégáktól Verstappen és a Honda ausztriai győzelme után, Silverstone-ban hallottunk: a futam leintése után összeomlott az online jegyértékesítési rendszer, a japánok ugyanis fellelkesülve megrohamozták azt.

9:00 A csapatok, a FOM és mindenki más is pakolászik, a péntek este kirámolt és elcsomagolt boxok és rendszerek visszaüzemelésének utolsó fázisa zajlik. Érthető az iparkodás, 10:00-kor rajtol az időmérő.

napló-2

10:00 Bár verőfényes napsütés van Suzukában, a szél hihetetlenül erős az időmérő kezdetén. Kubica rögtön az elején összetörti az autót, amiről ekkor még sokan azt sejtik, hogy a szél miatt történt. Később, a futam után derült csak ki, hogy a Williams leszereltette a pénteken használt szárnyat, amely után immáron szabályos háború dúl a lengyel pilóta és a brit csapat között. A kvalifikáció meglepetésre dupla Ferrari-elsőséget hoz, Vettel vezérletével, a vörösöket a Mercedesek és a Red Bull-Hondák követik.

11:30 Miután meghallgattunk néhány versenyzői véleményt, lecsípünk néhány percet a feszített program közben és megtekintjük a suzukai pálya híres-nevezetes élményparkját, Motopiát, amely jelenleg a szurkolói zóna részét képezi. Hihetetlen felhajtás, masszív embertömeg, akik azonban végtelenül illedelmesek és türelmesek, legyen szó akár az ételt forgalmazó helyek előtt, akár a vécék előtt történő sorban állásról. Suzuka varázslatos, ehhez kétség sem férhet, az ominózus élménypark pedig olyan, hogy akár F1 nélkül is komoly tömegeket vonz.

napló-5

12:30 A zsúfolt menetrendbe a FOM beleszuszakolta a versenyzői parádét, amely során oldtimer járgányokkal vitték körbe a versenyzőket. A mezőny élén a Honda négy pilótája, Verstappen, Albon, Gasly és Kvjat halad, akiknek a japán márka tribünje előtt meg kell állniuk, hogy üdvözöljék a fanatikusokat. Elcsípünk egy apró szösszenetet: a Bottast szállító Mercedes 190 SL nehézkesen, puffogva indul el, amin a finn versenyző jót nevet. Valamit oda is szólt a sofőrnek, akivel együtt jót nevettek az egészen. Nehezen indult az északi számára a futam, ám annál jobban – győzelemmel zárult.

13:30 Irány a rajtrács, a szezonban már 14. alkalommal! Ha lehet ilyet mondani, most még inkább tapintható a feszültség, a tribünökről a lelkes japánok a versenyzők minden lélegzetvételét tapssal, hangos ovációval jutalmazzák. A rajtrácson ott van Naoki Yamamoto is, aki pénteken a Toro Rossóval vett részt az első szabadedzésen, pályafutása során először. „Hát bizony, jó lenne egyszer egy F1-es futamon a volán mögött is ülni” – mondja a formula.hu-nak az érzéseiről.

napló-3

14:10 Rajtol a viadal, amelynek minden mozzanatát elképesztő élvezettel figyeli a japán közönség. Egy-egy megmozdulásnál annyira hangosak, hogy a versenyautók zaja ellenére is jól hallhatóak. Bottas nyer, világbajnok a Mercedes.

15:50 Irány a vegyes zóna, ahol a versenyzők többsége felbukkan, hogy elmondja magáét. Kubica őrjöng Williams miatt, Sainz viszont arról beszél a formula.hu kérdésére válaszolva, hogy úgy érzi: élete formájában van, ám sajnos ez csak arra elég a McLaren-Renault-nál, hogy a csúcsistállók pilótái mögé férkőzzön alkalomadtán.

napló-4

16:40 Toto Wolff örömittasan beszél a Mercedes zsinórban hatodik konstruktőri vb-címéről. Felmerül egy teória is: vajon azért nyert Bottas, mert egy alku részeként engedték neki, hogy győzzön, cserébe viszont a folytatásban nem támadhatja Hamiltont, akire már csak ő tud veszélyes lenni? A szakvezető természetesen cáfol: „A folytatásban is engedjük őket versenyezni!” – mondja, majd elindul a csapatfotózásra.

17:15 Pezsgős, fotózás és hatalmas ünneplés a Mercedes garázsában. Aki teheti, fotózkodik a végső sikert eredményező trófeákkal, amelyeket Bottas és Hamilton, valamint a győztes konstruktőr képviseletében a gárda vezető aerodinamikusa, Eric Blandin vett át. 

18:00 Vissza a sajtóterembe, ahol lázas munka zajlik. Munka, majd irány vissza Yokkaichibe, a szállásunkra. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?