Kedd délután: Érkezés Tokióba, a Narita reptérre, izgatottsággal telve, elvégre a Casio Edifice révén egy gyerekkori álom válik valóra a távol-keleti ország felkeresésével. A kötelezők – készpénzfelvétel, SIM kártya beszerzése, jegyvásárlás – után busszal irány a Tokyo Station, hotelszoba elfoglalása, majd irány a tokiói esti forgatag. A japán főváros egyik legjellegzetesebb helye Shibuya gyalogos kereszteződése, ahol a napközbeni csúcs idején egyszerre 4-5 ezer ember foglalja el a közutat a zöld lámpajelzésre. Este is elképesztő a forgatag, a helyet nemcsak a turisták, de a helyiek is imádják.
Szerda, 9:00 Ébresztő, reggeli, majd indulás az állomásra, onnan pedig Nagoyába.
12:10 Indulás Nagoyába, ahová az utat a legendás japán gyorsvonattal, a shinkansennel tesszük meg. A telefonunk GPS-én a sebességadat gyakran ugrik 280 kilométer/óra fölé, ráadásul – mint egész Japán – a kocsik patyolattiszták, az ülések elképesztően kényelmesek. A különféle útileírások kihangsúlyozzák, hogy az út 40. és 44. perce között, a jobb oldalon kitekintve vehetjük szemügyre a Fuji hegyet, Japán egyik legfontosabb jelképét: az idő tiszta, de a Fujit egyedivé tevő hófödte csúcsot egy felhőpamacs takarja el, ami miatt nemcsak a turisták, de a helyiek is morognak.
14:00 Nagoya, ahol gyors vonatváltással indulás tovább Yokkaichibe. Ez a japán város egy megállónyira található a suzukai pályához legközelebb eső állomástól, a Shirokótól: ilyenkor szervezők, csapatok és médiamunkások hada lepi el a város szállásait, így óriási kiváltság, hogy a FOM jóvoltából sikerült itt megszállnunk.
15:30 Szabó-Biczók Szilárd és Ujvári Máté, az M4 Sport kétfős stábja társaságában elindulunk a pályára. A Shiroko állomásról egy rövid taxiúttal jutunk a legendás helyszínre, ahol elfoglaljuk helyünket a gyakorlatilag teljesen üres sajtóteremben. Az idős recepciós úrtól mindjárt intelmet is kapunk: „Nagyon figyeljetek a kiejtésre, mert mi, japánok furcsán beszélünk! A taxisoknak mindenképpen írjátok le inkább, hogy hová akartok menni. Az egyik csapat munkatársai például azt mondták a taxisnak a reptéren, hogy Suzuka, viszont Shizoukának (Sizuka) értette. A srácok elbóbiskoltak, és mire felébredtek, innen kétszáz kilométernyire voltak!” Mit tehettünk volna? Nevettünk egy nagyot és elfogadtuk a jótanácsot!
17:30 Pályabejárás indul! Szavakkal szinte kifejezhetetlen, hogy milyen a John Hugenholtz által tervezett komplexum hangulata. Ugyan a szervezők itt-ott még dolgozgatnak a szponzormatricákon, a gumifalak ellenőrzésén vagy épp szegélykövek festésén, mindannyian átszellemülve szedjük a lábainkat. Sem a fotók, sem a tévéközvetítés nem adja vissza azt, hogy milyen jelentős szintkülönbségek vannak, így itt-ott meglassulunk. Így teszünk Jules Bianchi balesetének helyszínénél, a Dunlop kanyarnál is. A lemenő nap fényénél mindhárman szavak nélkül álltunk meg egy pillanatra ott, ahol sem virág, sem emléktábla nincs a 2014-ben, az ott elszenvedett bukás utóhatásaként elhunyt pilóta emlékére.
18:20 Besötétedik, de még mindig a pályán vagyunk. A Spoon után, a sötétben kéken pislákoló routerek fénye alapján megszületik a felismerés: az egész pálya körbe van wifizve. Hogy ez miért érdekes? Japán híres arról, hogy mennyire előrehaladottak technológiai fronton, ami igaz is, viszont sok tekintetben meglepően visszább vannak, mint azt mi Európában gondolnánk. Ilyen például a wifi vagy a mobilinternet. Útunk során eddig sok helyen tapasztaltuk, hogy a wifi drága kincs, a Narita reptéren pedig shopok tucatjait kellett végigjárnunk, mire találtunk egy olyan mobilszolgáltatót, amely korlátlan internetet biztosít rövid időtartamra, ráadásul az árak is borsosak.
19:00 Pályabejárás vége, utána egy rövid látogatás a Mercedes hospitality-egységében, ahol szívesen látnak bennünket egy frissítőre. Stefan, a hospitality menedzsere abba a népes táborba tartozik, akik a kora esti órákban körbefutották a pályát. Mellettünk is elhúzott, így amikor odaérünk, széles mosollyal az arcán panaszt tesz, hogy miért nem futottunk inkább? Rövid beszélgetésünk témája a tájfun, amely közeledik a sziget felé. Ez egyelőre központi téma, nem véletlenül: a legfrissebb előrejelzések szerint szombaton délután vagy este elérheti Suzuka térségét, ami megboríthatja a hétvége hátralevő részének menetrendjét.