Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 18. péntek
F1

Formula-napló: Varázslatos ország, mesés pálya

Nem könnyű, de megpróbáljuk: a Formula.hu napló formájában igyekszik hangulatjelentést adni a Japán Nagydíjról. Nagy vonalakban ilyen volt a hét eleje Suzukában...

Kedd délután: Érkezés Tokióba, a Narita reptérre, izgatottsággal telve, elvégre a Casio Edifice révén egy gyerekkori álom válik valóra a távol-keleti ország felkeresésével. A kötelezők – készpénzfelvétel, SIM kártya beszerzése, jegyvásárlás – után busszal irány a Tokyo Station, hotelszoba elfoglalása, majd irány a tokiói esti forgatag. A japán főváros egyik legjellegzetesebb helye Shibuya gyalogos kereszteződése, ahol a napközbeni csúcs idején egyszerre 4-5 ezer ember foglalja el a közutat a zöld lámpajelzésre. Este is elképesztő a forgatag, a helyet nemcsak a turisták, de a helyiek is imádják.

Szerda, 9:00 Ébresztő, reggeli, majd indulás az állomásra, onnan pedig Nagoyába. 

IMG_20191009_173451

12:10 Indulás Nagoyába, ahová az utat a legendás japán gyorsvonattal, a shinkansennel tesszük meg. A telefonunk GPS-én a sebességadat gyakran ugrik 280 kilométer/óra fölé, ráadásul – mint egész Japán – a kocsik patyolattiszták, az ülések elképesztően kényelmesek. A különféle útileírások kihangsúlyozzák, hogy az út 40. és 44. perce között, a jobb oldalon kitekintve vehetjük szemügyre a Fuji hegyet, Japán egyik legfontosabb jelképét: az idő tiszta, de a Fujit egyedivé tevő hófödte csúcsot egy felhőpamacs takarja el, ami miatt nemcsak a turisták, de a helyiek is morognak.

14:00 Nagoya, ahol gyors vonatváltással indulás tovább Yokkaichibe. Ez a japán város egy megállónyira található a suzukai pályához legközelebb eső állomástól, a Shirokótól: ilyenkor szervezők, csapatok és médiamunkások hada lepi el a város szállásait, így óriási kiváltság, hogy a FOM jóvoltából sikerült itt megszállnunk.

IMG_20191009_174626

15:30 Szabó-Biczók Szilárd és Ujvári Máté, az M4 Sport kétfős stábja társaságában elindulunk a pályára. A Shiroko állomásról egy rövid taxiúttal jutunk a legendás helyszínre, ahol elfoglaljuk helyünket a gyakorlatilag teljesen üres sajtóteremben. Az idős recepciós úrtól mindjárt intelmet is kapunk: „Nagyon figyeljetek a kiejtésre, mert mi, japánok furcsán beszélünk! A taxisoknak mindenképpen írjátok le inkább, hogy hová akartok menni. Az egyik csapat munkatársai például azt mondták a taxisnak a reptéren, hogy Suzuka, viszont Shizoukának (Sizuka) értette. A srácok elbóbiskoltak, és mire felébredtek, innen kétszáz kilométernyire voltak!” Mit tehettünk volna? Nevettünk egy nagyot és elfogadtuk a jótanácsot!

IMG_20191009_184104

17:30 Pályabejárás indul! Szavakkal szinte kifejezhetetlen, hogy milyen a John Hugenholtz által tervezett komplexum hangulata. Ugyan a szervezők itt-ott még dolgozgatnak a szponzormatricákon, a gumifalak ellenőrzésén vagy épp szegélykövek festésén, mindannyian átszellemülve szedjük a lábainkat. Sem a fotók, sem a tévéközvetítés nem adja vissza azt, hogy milyen jelentős szintkülönbségek vannak, így itt-ott meglassulunk. Így teszünk Jules Bianchi balesetének helyszínénél, a Dunlop kanyarnál is. A lemenő nap fényénél mindhárman szavak nélkül álltunk meg egy pillanatra ott, ahol sem virág, sem emléktábla nincs a 2014-ben, az ott elszenvedett bukás utóhatásaként elhunyt pilóta emlékére.

IMG_20191009_183844

18:20 Besötétedik, de még mindig a pályán vagyunk. A Spoon után, a sötétben kéken pislákoló routerek fénye alapján megszületik a felismerés: az egész pálya körbe van wifizve. Hogy ez miért érdekes? Japán híres arról, hogy mennyire előrehaladottak technológiai fronton, ami igaz is, viszont sok tekintetben meglepően visszább vannak, mint azt mi Európában gondolnánk. Ilyen például a wifi vagy a mobilinternet. Útunk során eddig sok helyen tapasztaltuk, hogy a wifi drága kincs, a Narita reptéren pedig shopok tucatjait kellett végigjárnunk, mire találtunk egy olyan mobilszolgáltatót, amely korlátlan internetet biztosít rövid időtartamra, ráadásul az árak is borsosak.

IMG_20191009_184827

19:00 Pályabejárás vége, utána egy rövid látogatás a Mercedes hospitality-egységében, ahol szívesen látnak bennünket egy frissítőre. Stefan, a hospitality menedzsere abba a népes táborba tartozik, akik a kora esti órákban körbefutották a pályát. Mellettünk is elhúzott, így amikor odaérünk, széles mosollyal az arcán panaszt tesz, hogy miért nem futottunk inkább? Rövid beszélgetésünk témája a tájfun, amely közeledik a sziget felé. Ez egyelőre központi téma, nem véletlenül: a legfrissebb előrejelzések szerint szombaton délután vagy este elérheti Suzuka térségét, ami megboríthatja a hétvége hátralevő részének menetrendjét. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?