DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Formula-napló: Szocsi, csütörtök

Nem könnyű, de megpróbáljuk: a Formula.hu napló formájában igyekszik hangulatjelentést adni az Orosz Nagydíjról. Nagy vonalakban ilyen volt a csütörtöki sajtónap Szocsiban…

8:00 Köszönhetően annak, hogy már korábban megérkeztünk Oroszországba, az utazás egyébként teljesen elviselhető viszontagságait már el is felejtettük csütörtök reggelre. Az Orosz Nagydíj szervezői azon kevés F1-es futamszervezők közé tartoznak, akik gondoskodnak a sajtó munkatársainak szállásáról: nincs ingyen, de legalább nem kell keresgélni, és shuttle-járatokkal leveszik rólunk a pályára kijutás terhét is. Az oroszok a sajtó elszállásolására az egykori olimpiai falut használják, amely leginkább egy városi lakótelepre emlékeztet, de legalább közvetlenül a Fekete-tenger partján található. Nem gyakori, hogy tengerre néző szobában tölthetjük a versenyhétvégék éjszakáit.

 szocsi-20191



9:30 Szakadó esőben kászálódunk ki a mikrobuszból a paddock bejáratánál és a kedvezőtlen időjárás ellenére azt látjuk, hogy néhány versenyző úgy döntött, nem várnak a pályabejárással. A sajtóteremben már nagy a nyüzsgés, többen egyenesen Szingapúrból esnek be. Adódik némi felfordulás, a jó oroszok ugyanis olyannyira beklímázták az egyébként remek sajtótermet, hogy többen azt fontolgatják: elugranak valahová beszerezni egy télidzsekit.

11:00 Pár falat reggeli után irány a paddock, szerencsére már az eső sem esik. A téma természetesen mindenütt az, hogy vajon milyen hatással lesz a több mint egy éve korábbi önmagát nyomokban sem idéző Vettelre a szingapúri győzelem. Belebotlunk a Ferrari sportigazgatójába, Laurent Mekies-be, aki hajdanán Baumgartner Zsolt versenymérnöke volt a Minardinál. Gratulációnkat gigantikus mosollyal fogadja a bozontos frizurát viselő szakember, aki megjegyzi: „Zsinórban három! Jó lenne, ha így folytatódna!”

12:00 Indulnak a sajtóértekezletek, szokás szerint a Haas főnöke, Günther Steiner az első, aki megszólal a csapat hospitality-létesítményében. A csípős odamondogatásairól ismert szakvezető elárulja, hogy már megértették az idei versenyautó rákfenéjét, tudják, hogy mihez lehet kezdeni vele, de ez nem jelenti azt, hogy Grosjean és Magnussen már ezen a hétvégén csodákat fog véghezvinni. Az utóbbi napok pletykáit forszírozva a Formula.hu felveti neki, hogy áll Robert Kubica esetleges harmadik pilótaként történő leigazolásával. Válasza így hangzik: „Érdekes lenne Roberttel dolgozni, de nem tudom, hogy ő maga mit szeretne. Ez inkább az ő döntése, mint az enyém” – mondta a csapatfőnök, akinek szavaiból arra következtetünk, hogy a labda Kubica térfelén pattog, neki kellene választ adnia, amit Steiner meg is erősít: „Tudja, hogy ha érdekli ez a lehetőség nálunk, akkor jeleznie kell nekem.” Amikor nekiszegezzük a kérdést, hogy zajlanak-e, zajlottak-e konkrét tárgyalások, a Haas-guru leszögezi: „Maradjunk annyiban, hogy már beszéltem vele. Hogy tárgyalunk-e? Ezt még nem nevezhetjük tárgyalásnak, szóval nem.”

 tororosso-szocsi-csutortok1

13:20 Kubica fogadja a sajtót, ahol természetesen mi is ott vagyunk. A lengyel kínosan ügyel arra, nehogy eláruljon valamit arról, hogyan alakulhat számára a folytatás. Csupán egy dolgot tudunk: azt, hogy a szingapúri bejelentéskor egyértelművé tette, hogy versenyezni is szeretne 2020-ban. Azt persze nem mondta, hogy az F1-ben, de őt látva-hallgatva az embernek egyértelműen az a benyomása, hogy mintha mégis erre pályázna – még úgy is, hogy a szóba jöhető lehetőségek száma gyakorlatilag nulla. Amikor felvetjük neki, hogy mit mondott Steiner, a pilóta kijelenti: „Nem tudom, hogy Günther pontosan mit mondott, de azt igen, hogy mit szeretnék csinálni és mi az, ami reálisan nézve lehetséges. Túl könnyű lenne következtetést levonni abból, amit valaki más mondott azzal kapcsolatban, hogy mit akarok vagy nem akarok. Úgy gondolom, hogy az a korrekt, ha egyelőre megtartom magamnak, hogy mit szeretnék csinálni és mit gondolok. Néha ez sokkal könnyebb, mint azt a kívülállók gondolják, néha pedig jobb, ha lépésről lépésre haladunk és nem három lépést teszünk meg egyszerre.” Egy dolog biztos: Kubica érdeklődésünkre azt is megerősítette, hogy egyelőre nem foglakozik olyan lehetőségekkel, mint például a GT-versenyzés, amelyről úgy tartják, hogy az élvonalbeli pilóták már csak „levezetésként” mennek oda. „Úgy gondolom, hogy ennél azért komolyabb céljaim vannak, de mint többször is elmondtam az utóbbi időben, sajnos nem minden csak rajtam múlik…”

14:15 Meghallgatjuk a Red Bulltól visszafokozott Pierre Gasly-t, aki egyebek mellett arról beszél, hogy az előző három futamon sikerült majdnem tökéletesen visszaszoknia a Toro Rossóba. Alex Albon azzal elégedett, hogy egyelőre megállja a helyét a francia pilóta helyén. Antonio Giovinazzi örömmel nyugtázza, hogy a sajtó számon tartja: néhány körön át vezető pozícióban autózott Szingapúrban. 

15:00 Kezdődik az FIA hivatalos sajtótájékoztatója, ahol a helyi menő, Danyiil Kvjat arról beszél, hogy mennyire élvezi a készülődést a hazai viadalra. A kora reggel érkezett pletykával kapcsolatban - amely szerint Putyin elnök javaslatára 2021-től a futam talán Szentpétervárra költözik – a pilóta kijelenti: ha lesz helyszínváltozás, annak pozitív hozadéka is lehet, például az, hogy Európából könnyebb lehet megközelíteni az Orosz Nagydíjat, mint jelenleg Szocsit.

15:45 Amikor valaki több mint 250 nagydíjat tudhat maga mögött, az komoly elismertséggel jár a paddockban. Ezt bizonyítja a FOM tréfája is, amelyet honfitárs operatőrünkkel, Szabó-Biczók Szilárddal követtek el. A televíziós stábokat az idei évtől külön csoportra bontják, a csoportok tagjait pedig az úgynevezett „ketrec” falára írják ki. Szocsiban nem köntörfalaztak a FOM munkatársai: nem csak a csatorna nevét tüntették fel, a kiváló szakembert név szerint is megnevezték. Gratulálunk, Szilárd, legendának lenni tudni kell! 

IMG-67da79991c5486cba39dd21e0d67b6ae-V

16:10 A nap leginkább várt sajtóértekezlete a Ferrarié, ahol hosszú idő után először a laza, mosolygós Vettelt láthatjuk és hallhatjuk – nyilvánvalóan a szingapúri diadal hatására. A négyszeres világbajnok német a több mint egy éven át tartó sikertelenség miatt az utóbbi időben már egy gyámoltalan, befordult fiatal srác benyomását keltette, ezúttal azonban a jönnek a tőle megszokott csipkelődős poénok, valamint az optimizmus: biztos benne, hogy nem lesz házon belüli balhé Leclerc-rel, illetve reméli, hogy Szocsiban folytatódhat a Ferrari mostanában látott jó szereplése. A németet a monacói követi a „szószéken”, aki csapattársához hasonlóan szintén felszabadult és a panaszos szingapúri rádióüzenetekkel kapcsolatban nevetve megjegyzi, hogy a jövőben jobban odafigyel majd, hogy mikor és mit mond. „Inkább befogom a pofámat!” – mondja, majd a hallgatóságával együtt nevetésben tör ki.

18:00 A sajtóközpontban ropognak a billentyűzetek, a pilóták pedig lassan elszállingóznak a pályáról. Mindenki jó hangulatban távozik, a Szocsiban korábban a mennyet és a poklot egyaránt megjáró Valtteri Bottas az esélyeket firtató rövid kérdésünkre megjegyzik: „Holnap már okosabbak leszünk, cimbora!”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: