DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Maradnak a veszélyes kerékvetők a bizarr baleset ellenére

Michael Masi versenyigazgató egyedülálló balesetnek nevezte az F3-as Alex Peroni óriási monzai bukását. Különböző tényezők játszottak szerepet, ezért elhamarkodott döntés lenne mindenhonnan száműzni a „hurka” kerékvetőket.

Egy héttel a tragikus belgiumi hétvége után Olaszországban is történt egy hatalmas baleset az utánpótláskategóriákban: a Formula-3-as versenyző, Alex Peroni a Parabolicában szaladt rá egy magasított, „hurka” kerékvetőre olyan szerencsétlen szögben, hogy az több méter magasra feldobta. Peroni a gumifalra és kerítésre zuhant, melynek következtében agyrázkódást és csigolyatörést szenvedett.

Bár a Parabolicából azonnal eltávolították a magasított kerékvetőt, az FIA nem tervezi általánosan, az összes pályáról száműzni a hurkákat. A magas, láthatóság érdekében általában sárgára festett kerékvetők az elmúlt években harapóztak el, hogy elrettentsék a versenyzőket a pályaelhagyástól – Peronié előtt is számos balesetet okoztak már, amikor a rájuk hajtó autó felfüggesztése eltört.

„Nem hiszem, hogy általánosítani lehetne” – idézi a Racefans.net a versenyigazgató Michael Masit. „Bizarr, egyedülálló baleset volt. Ami minket illet, folytatjuk az áttekintést, különböző megoldásokat vizsgálunk meg, és javítani fogunk rajtuk, ha arra jutunk, hogy valamit jobbá tudnánk tenni – tekintetbe véve a különböző körülményeket, különböző kanyarokat. Hiszen eltérő profilú kanyarokról van szó, melyeket eltérő sebességgel teljesítenek.”



A következő nagydíj Szingapúrban vészesen közeleg: egy utcai pályán még nagyobb veszélyeket tartogat egy olyan bukfenc, mint a Monzában történt. Masi azonban nyugodt: elmondása szerint az alapos pályainspekció nyáron már megtörtént, és mindent rendben találtak. „Naiv dolog lenne elhamarkodottan reagálni” – fogalmazott.

„Ilyet még sosem láttunk” – mondta Peroni balesete kapcsán. „A biztonsági részleg vizsgálja ezt a vonatkozást. Meglátjuk majd, milyen eredményről számolnak be. Láttam néhány megjegyzést a versenyzőkről, különböző formákban. Nem hiszem, hogy bármelyikünk számított rá” – folytatta Masi, aki cáfolta az elméletet, hogy a rázókő meglazult, mielőtt az ausztrál pilóta ráhajtott.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: