A fejvédelem bevezetésének első fázisában nagy vita folyt arról, hogy a jelenleg is működő "glória", vagy a Red Bull által támogatott szélvédő-szerű eszköz legyen a megoldás - végül a halo mellett döntöttek, a szélvédőt pedig elvetették, de a Red Bull továbbra is úgy gondolja, hogy ez utóbbi lenne a helyes választás.
Az energiaitalosok által tervezett fejvédő berendezés végül nem vált teljesen feleslegessé, 2020-ban ugyanis az IndyCar ezt fogja bevezetni és nem a halót - ez pedig azért adhat reményt a Red Bullnak, mert 2016-ban az F1-ben azért vetették el ezt a megoldást, mert sokáig tartott volna a kifejlesztése.
"Érdeklődve fogom nézni, hogy hogyan működik a megoldás az IndyCarban, hogy hogyan fogadják, hogy hogyan reagál az esetleges kihívásokra" - mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak. "Szerintem ez egy jó teszt lesz és ha jól működik, akkor miért ne vezethetnénk be az F1-ben is?"
Horner szerint az IndyCar már az elejétől kezdve elkötelezett volt a szélvédő iránt a halóval szemben, ennek megfelelően zajlott az eszköz fejlesztése, most pedig már végső stádiumban van a munka, sőt, gyakorlatilag befejeződött.