DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mick Scumacher és a Ferrari F2004: Végig mosolyogtam

Már három különböző évtized Formula-1-es versenyautójával is van tapasztalata Mick Schumachernek, aki a Hockenheimben kipróbált 2004-es Ferrarit különösen a V10-es motor miatt élvezte.

Mindamellett, hogy a 20 éves Schumacher egy az autósportok ranglétráján felfelé törni igyekvő ígéretes tehetség, aki akár még a Formula-1-ben is sokra viheti, az is nyilvánvaló, hogy származása miatt kapott meg az elmúlt pár évben néhány különleges lehetőséget korábbi F1-es autók vezetésére. Az idén a Formula-2-ben vitézkedő Mick Schumacher 2017-ben a Belga Nagydíj hétvégéjén próbálhatta ki apja 1994-es Benetton BT194-es modelljét, a mostani, hockenheimi hétvégén pedig a Michael Schumachert szintén bajnoki címhez juttató Ferrari F2004 volánja mögé ülhetett be – a szombati menet után vasárnap is megtehet majd pár próbakört a közönség és önmaga szórakoztatására.

mick



 „Elképesztő érzés volt, hogy itt vezethettem ezt az autót. Apám ülése tökéletesen passzolt hozzám, ami csak még szuperebbé tette az egészet. A bokszutca elhagyása és a visszatérés között egyetlen pillanatra sem tűnt el a mosoly az arcomról. Még amikor elfékeztem magam, akkor is mosolyogtam. Nagyon menő volt. Kérdezgették, hogy hallottam-e a közönséget, de a V10-es motor hangja miatt ez lehetetlen volt” – mesélte Schumacher a próbamenetet követő sajtótájékoztatón, amelyen a formula.hu is jelen volt.

A Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként Schumacher valódi tesztlehetőséget is kapott már, hiszen idén Bahreinben 1-1 napon vezethette a Ferrari és az Alfa Romeo idei autóját. Mindezek után úgy érzi, valamelyest már össze tudja hasonlítani három korszak F1-es technikáját.

„Immár lehetőségem nyílt megtapasztalni, hogyan változott az F1 tízéves távlatokban, hiszen vezettem egy 1994-es, egy 2004-es, és persze már egy 2019-es autót is. ’94 és 2004 között hatalmas ugrás történt a fejlődésben, mostanra pedig még nagyobb. De vezetni és megérezni a V10-es motor viselkedését és hangját, ez tényleg valami egészen különleges volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: