Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 25. vasárnap
F1

Fogadjuk el, a régi szép idők elmúltak

Üvöltő V8-asok apró, könnyű karosszériákban. Az előző évtizedben épült F1-es autókra manapság nosztalgiázva gondolunk vissza, pláne úgy, hogy Ross Brawn leszögezte, ezekhez a konstrukciókhoz soha nem fog visszatérni a sorozat.

Idén minden eddiginél gyorsabbá váltak a Formula-1-es autók, ám ennek súlyos ára van: soha nem voltak még ennyire nehezek az F1-es gépek. Ez a gyarapodás több pilótából, például Lewis Hamiltonból is ellenérzést vált ki, a brit szerint szinte minden téren javulnának a futamok, ha lefogyasztanák az autókat. A sorozat sportszakmai igazgatójaként Ross Brawnt nyugtalanítják az ehhez hasonló vélemények, ugyanis ő maga is szívesen rátérne erre az útra, de a mai hibrid erőforrások ezt egyszerűen nem teszik lehetővé.

 brawn-portre-2018_1

"Vannak dolgok, amikhez nem tudunk visszatérni. Elképesztő motorokkal rendelkezünk, amelyek azonban meglehetősen összetettek és eléggé nehezek. Frusztráló, amikor mindenki arról beszél, hogy legyenek sokkal könnyebbek az autók. Azt is elmondhatnák, hogyan érjük ezt el. Mindannyian ezt szeretnénk, de ott vannak az akkumulátorok és az energiavisszanyerő-rendszer, és hacsak ezektől nem szabadulunk meg, akkor nem lesz jelentős változás."

A jelenlegi F1-es gépek nem kevesebb, mint 135 kilogrammal lettek nehezebbek a tíz évvel ezelőtti konstrukcióktól. Brawn akkoriban azt a Brawn GP-t igazgatta, amely Jenson Buttonnal év végén világbajnok lett. A 2009-es győztes a Brit Nagydíjon pályára vitte a BGP-001-et, amelyről az egykori vezető szuperlatívuszokban beszélt, ám leszögezte, azok az idők már elmúltak, amikor ehhez hasonló gépekkel versenyeztek.

"Csütörtökön megjárattuk a Brawn GP-t, ami csodás volt. Egy jó kis normál felépítésű motor. A súlyára nem is emlékszem, hatszáz körül lehetett. Jenson azt mondta, hogy egy igazi ékszer, és azt kérdezte, nem térhetnénk-e vissza azokhoz az időkhöz. Nos, egy ilyen folyamat túl sokat ártana a Formula-1-nek, szóval azzal kell dolgoznunk, amink van. Ez a valóság" - magyarázta a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?