A Forma-1 vezetősége februárban írt ki tendert a sportág potenciális egyedüli, váltóbeszállítói helyére, a 2021 és 2024 közötti időszakra. A Motorsport információi szerint négy gyártó adta be jelentkezését, melyek közül egyedül az Xtrac pályázata lett ismert a nyilvánosság előtt, ám a Motorsport Világtanács (WMSC) legutóbbi ülésén – az FIA technikai részlegétől kapott tanácsra hivatkozva – úgy határozott, maradnak a konstruktőrök által készített váltóknál.
A Nemzetközi Automobil Szövetség Közleménye úgy fogalmaz, hogy a csapatok és a beszállítók a technikai információk mellett anyagiakkal kapcsolatos tanácsokkal is ellátták a Világtanácsot – például azzal, hogy a jelenlegi váltóművek teljesítménye nagyon közel áll egymáshoz, az egyenalkatrészekre történő áttérés pedig nem hozna számottevő változást, más technikai módosítások kapcsán azonban ez is megtörténhet. Ez utóbbiról a hírek szerint az FIA június végéig fog dönteni.
„Az egyes elemek összetettsége miatt a váltóművek megbízhatóság szempontjából továbbra is érzékeny területet jelentenek” – áll az FIA közleményében. Az egyenváltók bevezetésének elodázása mellett korábban szó esett a sztenderd felnikről, a fékrendszer elemeiről, valamint legutóbb az üzemanyagrendszer kulcselemeinek egységesítéséről.