Nem talált elég támogatót, ezért elvetették egy negyedik kieséses szakasz bevezetését a Formula-1-es időmérő edzéseken. A Liberty Media elképzelései szerint az új rendszerben a Q1, Q2 és Q3 során morzsolódott volna le a mezőny nyolc pilótára, akik között egy utolsó, tíz perces etap döntött volna a végső rajtsorrendről. Az FIA által kedden kiadott 2020-as sportzabályzatban viszont a már jól megszokott megoldás szerepel.
A Racefans szaklap értesülése szerint a csapatok többsége kétkedve fogadta a módosítás ötletét, ezért megkérték a sorozat szabályalkotóit a 4 szakaszos időmérő edzés szimulálására. A teszt során kiderült, hogy az új rendszerben a középcsapatok jelentős hátrányba kerülnének, ugyanis ők lennének azok, akik a Q4 elérésén dolgozva a legnagyobb eséllyel elhasználnák a kvalifikáción előnyös puhább gumikeverékeiket. Extra szettek vásárlása pedig nagyjából egy millió dollár plusz kiadást jelentene, amit a sorozat jelenleg nem engedhet meg magának.
A Q4 bevezetése elsősorban kereskedelmi szempontból lett volna előnyös, ugyanis a Liberty Media kezébe így plusz egy reklámszünet került volna.