DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Felpöröghet az F1 háttérháborúja

Egy olyan fontos területet érintenek a 2021-re tervezett szabályváltozások, amelyek kiélezhetik és már most is kiélezik azt a küzdelmet, amelyet a különböző beszállítók vívnak egymással.

Az utóbbi évek háttérben zajló Formula-1-es háborújának most már kétségtelenül az üzem- és kenőanyag beszállítók csatáját tekinthetjük, hiszen a hibridérában elképesztően fontos, hogy a megfelelő anyagokkal a lehető leghatékonyabbá tegyék a komplett erőforrás működését. Nem véletlenül dolgozik ennyire szorosan együtt a Ferrari és a Shell, a Mercedes és a Petronas, a Renault és a BP/Castrol, illetve most már a Honda és az ExxonMobil.

"A turbós hibridéra kezdete óta az üzemanyag és az olaj hozzáadott értéke sokkal-sokkal nagyobb, mint a korábbi, V8-as motoroknál volt. Azóta a teljesítménynövekedés húsz százaléka ebből fakad" - mondta az Autosportnak Guy Lovett, a Shell motorsportért felelős vezetője.

f1_8



"Habár a 2021-től érkező új szabályrendszer még nem alakult ki teljesen és nincs ezzel kapcsolatban bejelentés, de köztudottan az az irány, hogy a jelenleginél nagyobb sebességre és nagyobb üzemanyag-átfolyásra kell törekedni. Szerintem ez több lehetőséget ad számunkra, inkább a motor és az üzemanyag kombinációjára kell figyelni, mint csak az üzemanyagra" - magyarázta.

"Szorosan együtt dolgozunk az FIA-val, hogy biztosan megfelelően legyenek az üzem- és kenőanyagokkal kapcsolatos előírások, mert ez nagyon fontos számunkra. Azt akarjuk, hogy a pályán használt technológia hasznosítható legyen az utcán is és az ehhez nem illő szabályok minket nem érdekelnek. Feszegetni akarjuk a korlátokat a fejlesztésekkel" - tette hozzá.

Persze a V6-os erőforrások egyelőre inkább csak a gyártók tetszését nyerték el, a szurkolók részéről továbbra is jönnek a kritikák. "A technikai fejlődés, amt elértünk az F1-ben, továbbra is háttérbe szorul olyan dolgok miatt, amelyekkel a nézők nem feltétlenül elégedettek, ilyen például a hang. Azt viszont nem lehet megcáfolni, hogy egy belsőégésű motornál az 50%-os termikus hatásfok hatalmas, abszolút óriási. Ez azonban még nem a plafon és a üzem-, illetve kenőanyagok fontos szereplői a fejlesztésnek."

Úgy fest, hogy a technikai és politikai harc az üzem- és kenőanyag beszállítók között már most is óriási, de 2021-től ez tovább fokozódhat azzal, hogy még inkább szabad kezet kapnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: