DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Marko: Idén végre mi is parti móddal ünneplünk

A Red Bull Racing is megtette első kilométereit az új, Honda motorral ellátott versenyautójával, amit elsők között a csapat tanácsadója, Helmut Marko értékelt: az autó kifogástalan, Milton Keynesben pedig máris eufória uralkodik.

Szerdán délelőtt a címvédő Mercedes mellett a Red Bull Racing is Silverstone-ban vitte először pályára 2019-es versenygépét egy forgatási nap keretében. Az RB15 a korábbi évekhez hasonlóan idén is, „egyszeri festést” kapott, amit feltehetően kizárólag a barcelonai téli tesztek során fognak használni. A Red Bull idei első pályára gurulását az egyedi festés mellett azért is övezte kiemeltebb figyelem, mert F1-es története során először az osztrák alakulat Honda erőforrást indított be a garázsban.

Az istálló részéről elsők között Helmut Marko a német Autobildnek adott interjújában értékelte a mögöttük álló téli felkészülést és az új autó első pályán töltött napját, mondván, a csapatban mindenki úgy érzi, nagyszerű versenygépet építettek a tél folyamán. „Ez egy tipikusan Newey-autó, ugyanakkor minden részletről, még a hűtési rendszerekről is egyeztettünk a Hondával. A mai bejáratás során pedig minden kifogástalanul működött” – nyilatkozta az osztrákok tanácsadója.



A japán motorgyártó, aki 2015-ben a McLaren oldalán tért vissza a Formula-1-be, az elmúlt négy szezonban nem tudott jelentős áttörést és kiemelkedő eredményeket elérni, ezért 2017 végén szakított a wokingi istállóval és 2018-tól a Toro Rossót, az idei évtől pedig a Red Bullt látja el erőforrásokkal.

Marko szerint azonban, amit eddig láttak a japánok részéről az az egész csapat számára meggyőző volt, ezért a milton keynes-i főhadiszálláson máris eufórikus hangulat uralkodik. „Mindenki nagyon optimista, mert a Honda motor máris megelőzte a Renault-t és számok, amiket látunk a teljesítmény szempontjából is bizakodásra adnak okot. Ráadásul idén először végre mi is parti móddal ünnepelhetünk” – mondta Marko, utalva ezzel a Mercedes azon motorüzemmódjára, amit korábbi években az időmérő edzés harmadik szakaszában rendszeresen alkalmaztak azért, hogy egy körön több teljesítményt nyerhessenek ki az autóból.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: