DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

A LIQUI MOLY beszáll az F1-be

A német olaj- és adalékspecialista milliókat fektet a versenysorozatba, hogy növelje bevételét - hirdetőként láthatjuk majd az F1-es futamokon a Bahreini Nagydíjat követően.

A LIQUI MOLY a 2019-es üzleti évet egy szenzációval nyitja: A német olaj- és adalékspecialista beszáll a Forma 1-be. Tizenegy versenyen hirdet a pálya mentén – kevés márka egyikeként. "Reméljük, hogy a világszerte az összes versenyt követő 1 milliárd tévénéző közül néhányan arra a gondolatra jutnak, hogy közelebbről is foglalkoznak a LIQUI MOLY-val, és megvásárolják termékeinket"- magyarázza Ernst Prost ügyvezető.

A március 31-i Bahreini Nagydíjon lesz a LIQUI MOLY első nagy bemutatkozása. "A Formula-1 és a LIQUI MOLY jól összeillenek, hiszen mindkettő a csúcsteljesítményt képviseli"- mondja Ernst Prost.

A Bahreini Nagydíj után a LIQUI MOLY logó a versenyek felén lesz látható. Ehhez a cég milliós összeget vett kézbe. "Aki ennyi embert akar elérni, annak nem szabad garasoskodnia, hanem globálisan kell gondolkodnia, és jelentős befektetést kell végrehajtania" - mondta Prost. A Formula-1 nem új terület a kenőanyagmárka számára. Kezdeti éveiben a LIQUI MOLY már részt vett a Jordan csapat munkájában.

"A Formula-1-es reklám célja a márkaismertségünk növelése. Az olajok és adalékok feladatukat a motor mélységeiben, láthatatlanul végzik. Nem olyan termékekről van szó, amelyekkel az autóvezetők mindennap találkoznak, és amelyekben örömüket lelik. Ezért olyan fontos a LIQUI MOLY számára a márka láthatósága. A csúcsminőség önmagában kevesebbet segít, ha senki sem ismeri azt, és senki sem tudja, miért hasznos"- magyarázza Ernst Prost.

Baumann_Prost_Hiermaier



A Formula-1 mellett a LIQUI MOLY nemzetközi tevékenységei közé tartozik a MotoGP motorkerékpár-világbajnokság, valamint a TCR túraautó-bajnokság. Ehhez még számos nemzeti, regionális vagy akár helyi tevékenység is kapcsolódik. "Ott találkozunk az ügyfelekkel, ahol otthon vannak, ez pedig a haza"- mondta Günter Hiermaier, a LIQUI MOLY értékesítési vezetője és második ügyvezetője.

A LIQUI MOLY azonban nem korlátozza magát a motorsportra. A kék-piros-fehér logó ezen a télen is látható volt és marad a kézilabda-világbajnokságon, amely minden rekordot megdöntött; a jégkorong-vb-n, a négysáncversenyen, a sí-vb-n és az NBA-ben, a Chicago Bullsnál. "Így új célcsoportokat és ügyfeleket érhetünk el, és áthidaljuk a motorsport téli szünetét. Mindig három tényező áll a középpontban: a helyszíni nézőszám, a médiajelenlét és a lehetőség, hogy pozitív hatásokat vezethessünk le a saját márkánk számára"- magyarázza Peter Baumann marketingvezető.

"A Formula-1, a MotoGP, a kézilabda-vb, a jégkorong-vb – ez azért nem semmi"- hangsúlyozza Ernst Prost. "Ez mutatja a szintet, amit időközben elértünk. Ennél magasabbra már alig lehet jutni. Szponzorként csak kiváló sportrendezvényeket támogatunk, kiemelkedő tévés eléréssel. Főleg nemzetközi és globális kihatással rendelkező eseményekről van szó."

A szponzoráció mellett a LIQUI MOLY hagyományos reklámhirdetésekkel is bővíti az üzletet. 2018. őszén a cég elindította első, globális digitális kampányát, amelynek keretében 1,6 milliárd kontaktot ért el. "Érezzük, hogy az elmúlt években nőtt a reklámnyomás"- így Ernst Prost. "Ahhoz, hogy egyáltalán észrevegyenek, még intenzívebben kell hirdetnünk, és még több pénzt kell fektetnünk a márkaismertségünk növelésébe."

Németországban és Ausztriában nemsokára kezdődik a következő milliós reklámkampányunk. A LIQUI MOLY minden releváns autós magazinban dupla oldalakon hirdet. Ennek kiindulópontja a német "Auto Zeitung" olvasóinak szavazata. Arra kérték őket, nevezzék meg a legjobb olajmárkát. Az eredmény: LIQUI MOLY. Az olvasók 2010 óta választják a LIQUI MOLY-t az olajok "top márkájának". Ezen kívül a LIQUI MOLY az autóápolás kategóriában a második helyet érte el. "A kampányokkal nem csak termékeinket akarjuk hirdetni, hanem köszönetet is szeretnénk mondani azoknak, akik megajándékoztak minket a bizalmukkal"- magyarázza Ernst Prost.

A LIQUI MOLY a 2018-as évet újabb árbevételi rekorddal zárta. A siker azonban nézőpont kérdése is. A két százalékos árbevétel-növekedés a sikerrel elkényeztetett cég számára nem éppen fényes teljesítmény. Ezért Ernst Prost offenzívára szólít: "2019-ben a lovak közé csapunk! Ehhez kapcsolódik a Formula-1-es szereplés is."

A tavalyi 545 millió eurós árbevétel után az idén legalább 600 millió eurót akarunk elérni, ami legalább tíz százalékot jelent. Hazai piacán, Németországban, a LIQUI MOLY már annyira erős pozíciót ért el, hogy a további növekedés nehezen érhető el. Ezért a globális exportüzletre összpontosítanak.

Itt a LIQUI MOLY határozottabban épít az új értékesítési stratégiára. A cég hagyományosan a legtöbb országban független importőrökön keresztül értékesít. Olaszországban és Franciaországban a LIQUI MOLY saját kézbe veszi az értékesítést. "Nem minden importőr rendelkezik azokkal az erőforrásokkal, amelyek a forgalom elképzeléseinknek megfelelő növeléséhez szükségesek", magyarázza Ernst Prost. "Egészen más lehetőségekkel rendelkezünk, hogy ne csak kis lépésekkel, hanem nagy ugrásokkal növekedjünk." Ehhez első körben pénz kell a személyzethez és a reklámhoz. "Ezek a befektetések azonban hosszú távon megtérülnek, hiszen mind Olaszországban, mind Franciaországban hatalmas potenciál rejlik."

Az idei siker három pilléren nyugszik. Ernst Prost: "A kiemelkedő termékminőség, a világcsúcs értékesítési teljesítmény és az ismertségünk drasztikus növelése."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: