DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

A Hungaroring a kritikus pályák oldalán áll

Állást foglalt a promóterek és Liberty Media kibontakozó vitájában a Magyar Nagydíjat képviselő Gyulay Zsolt: a pályáktól szerzi legtöbb bevételét az F1, így nagyobb beleszólást akarnak a sport jövőjébe.

Két csoportra szakadtak a Formula-1-es nagydíjak promóterei: a többség – 21-ből 16 – érdekeit kívánja érvényesíteni a Liberty Mediánál, fő aggályaikat három pontban foglalták össze: a fizetős tv-közvetítések, az új versenyek és a homályos víziók nem tetszenek nekik. Két versenyrendező, az oroszok és mexikóiak elhatárolódtak a promóterek szövetsége (FOPA) álláspontjától, véleményük szerint pedig mások is követni fogják őket.

Az már kedden is ismert volt, hogy a Magyar Nagydíj képviselői részt vettek a tanácskozáson. Gyulay Zsolt, a Hungaroring vezérigazgatója az InfoRádiónak megerősítette, jelen voltak az érdekeiket érvényesíteni akaró versenyrendezők gyűlésén, amely a promóterek eddigi legnagyobb megmozdulása, mióta a Liberty Media átvette a sport irányítását. Elmondta, mivel a promóterek fizetik be a legtöbb jogdíjat a Formula-1 kasszájára, úgy gondolják, hogy több beleszólás illeti őket.



„Egy építő jellegű tanácskozáson van túl a testület, nem a bírálat a lényeg” – idézi az infostart.hu Gyulayt. „A Liberty Media megjelenése óta rengeteg pozitív változás történt, és ez mind a látogatottságban, mind a jegybevételben megmutatkozik. Nem titok, 5-6 pályának lejár a szerződése, velük kapcsolatban alakultak ki olyan félelmek, hogy a helyükre lépő pályákkal kapcsolatban a Liberty Media más üzleti szerkezetet képzel el. Azt gondoljuk, a jól működő pályák nem szenvedhetnek hátrányt amiatt, mert régiek.”

Gyulay hangsúlyozta, a promóterek nem tiltakoznak a versenyek számának növelése ellen: „a végtelenségig úgysem lehet bővíteni” a naptárat. A fő kérdés az, hogy az újonnan érkező versenyek – például az Egyesült Államokban – milyen üzleti feltételeket kapnak. A Hungaroring Formula-1-es szerződése 2026-ig él, így a magyar pályát rövid távon nem fenyegeti veszély.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: