A Pirelli vizes pályán használatos abroncsaira mindig is panaszkodtak a versenyzők, volt, aki Jules Bianchi balesetekor is az olasz gyártóra mutogatott, mondván veszélyesek a gumik, amik nem szűrnek ki elegendő vizet.
Azonban igazán problémássá csak a 2017-es, szélesebb kerekek bevezetése óta vált a helyzet, a Pirelli pedig már azon szezon kezdete előtt új esőgumikat kezdett fejleszteni, és kukába vágta a teszteken használtat. 2019-re bejelentette a gumibeszállító, hogy a szárazpályás keverékek összezavaró elnevezései és a temérdek szín, amivel azokat jelölték megszűnnek, és helyette leegyszerűsítik a dolgot, hogy ne zavarják össze a nézőket.
Most azonban úgy fest, nem csak a szárazpályás gumikat éri változás, sőt. A Pirelli ugyanis a német Auto Bild szerint teljesen új vizes pályán használatos gumikat fejleszt az előttünk álló szezonra, hogy csökkentsék az aquaplaning kockázatát.
„Különösen azóta vált rosszabbá a helyzet, mióta bevezették a 2017-es, szélesebb abroncsokat” – áll a német újságban. „Ezt szeretné most a Pirelli orvosolni. Ráadásul a működési intervalluma szélesebb lesz az intermediate abroncsoknak, ami azt jelenti, hogy még nagyobb lesz az átfedés az esős és a szárazpályás gumik között, így megnőhet a stratégiai változatosság.”