Az időjárás-előrejelzések szerint a következő időszakban újabb lehűlés érkezik Nyugat-Európába. Ez a hír azonban nem kedvez sem a Formula-1 csapatainak, sem a Pirellinek, akik február 18–21. között Barcelonában először gurulnak pályára az új, főként aerodinamikai változásokon áteső versenygépeikkel és az új abroncsokkal. 2018-ban az első téli teszt egy teljes napját törölték el a Circuit de Catalunyát elérő havazás miatt. A Pirelli amiatt aggódik, idén is hasonló körülmények akadályozzák meg őket abban, hogy értékes adatokat gyűjtsenek az abroncsaikkal kapcsolatban.
„Január elejéig még úgy tűnt, meleg lesz Barcelonában, de most sokkal hidegebb lett, és mindannyian tudjuk, mi történt tavaly. Aggódunk, mert 2018-hoz képest idén egy héttel még korábban is megyünk, ezért soha sem tudhatjuk, mi fog történni. Volt már olyan, hogy kitűnő idő fogadott, máskor pedig a legnagyobb tél miatt pályára sem tudtunk hajtani.”
Isola azt is elismerte, a csapatokkal ellentétben a Pirelli számára a spanyolországi, év eleji időjárás korántsem ideális, tekintve, hogy az az F1-es szezon későbbi időszakára nézve szinte egyáltalán nem reprezentatív. Ezért is támogatták azt a korábban felmerülő ötletet, hogy Barcelona helyett egy másik helyszínt válasszanak a szezon előtti felkészülésre. Ugyanakkor Isola megértette azt is, hogy a csapatok végül miért döntöttek a katalán pálya mellett.
„A tesztelés alatt a hőmérséklet közel áll a fagyponthoz, de ebédidőben általában felmelegszik annyira, hogy a csapatok ezt az idősávot is inkább arra használják, hogy értékes időt töltsenek a pályán" – idézi Isolát a Motorsport. „A csapatok ugyanis elsősorban arra fókuszálnak, hogy fejlesszék az autóikat, és minél több kilométert tegyenek meg velük. Mindezt úgy, hogy a főhadiszállásukhoz minél közelebb legyenek, hiszen, ha kell egy alkatrész, akkor az az ideális, ha az könnyen és hamar eljut hozzájuk. Nekünk viszont, ahhoz hogy megismerjük a gumikat, a szezon átlagára nézve reprezentatív időjárásra lenne szükségünk.”