A Nielsen Közönségmérésnek köszönhetően ezúttal is beletekinthetünk a mögöttünk hagyott F1-es szezon magyar nézettségi adataiba. 2018 során is az M4 Sport volt a sorozat elsőszámú otthona, noha két alkalommal, a Francia és az Osztrák Nagydíj idején ideiglenesen a Dunára költözött át az adás a labdarúgó-világbajnoksággal való programütközés miatt.
Miközben az F1-es tartalomszolgáltatásban újítóan fellépő Liberty Media azt hirdeti, hogy világszinten növekedés mutatkozott 2018 során a televíziós nézettségben is az előző szezonhoz képest, Magyarországon ennek egyelőre nem érződik a hatása, és nagyjából ugyanúgy öt százalékkal csökkent az éves átlagnézettség, mint a megelőző két évad összehasonlításában.
A Nielsen adataiban a nézettség a közvetítés percről percre változó nézőszámának átlagát jelenti, míg a közönségarány azt mutatja meg, hogy az adott időszakban a televíziót néző lakosság hány százaléka választotta az F1-et. Ez utóbbi szám érthetően a korábban kezdődő futamoknál a magasabb, hiszen akkor az F1-et nézők mellett kevesebben tévéznek, míg az este, főműsoridőben zajló közvetítéseknek jobban meg kellett küzdeniük a nézőkért.
Nem meglepő módon a legjobb adatokkal mindkét tekintetben a hazai verseny, a Magyar Nagydíj rendelkezik, amit átlagosan 762 ezer tévénéző követett. Ez azonban nagyjából ötvenezres csökkenést jelent az előző évhez képest: 2017-ben még 815 ezer, 2016-ban pedig 827 ezer volt ez a szám.
Három nagydíjat találhatunk mindössze, amelyek több nézőt vonzottak 2018-ban, mint 2017-ben: kanadai, az olasz és a szingapúri futamot.