DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Dinamikusan nő az F1 rajongói bázisa

Mind televíziós nézettség, mind pedig online platformok terén egyre több emberhez jut el a száguldó cirkusz híre, ebben a tekintetben jelenleg az F1 a világ legdinamikusabban növekvő sportága.

Zsinórban második éve zárt pozitív mérleggel a Forma-1 médiakommunikáció terén, ezzel is aláhúzva, hogy beváltak a „hatalomba” két éve lépett Liberty Media tervei. A sportág közleménye szerint tavaly 490 millió egyéni néző követte figyelemmel a versenyhétvégéket televízión keresztül – tíz százalékkal többen, mint egy évvel korábban. A torta legnagyobb szeleteit egyébként Brazília, Kína és az Egyesült Államok adja nézettségben.



A húsz legnagyobb tv-s piac adatai szerint 2018-ban összességében 1,59 milliárdan néztek F1-et, amely 3%-os javulás 2017-hez képest – az egész világon 1,758 milliárd ember követte figyelemmel a száguldó cirkusz eseményeit ily módon. A legtöbben a Monacói Nagydíj közvetítésébe kapcsolódtak be – 110 millióan, amely 10%-os növekedést takar – további hat futam nézettsége pedig 90 millió felett volt: a Bahreini, Francia, Osztrák, Brit, Olasz és Mexikói Nagydíjaké.

A tv-snél jelentősebb növekedést könyvelhetett el az F1 a közösségi médiában: a különböző platformokon 53%-kal nőtt a népszerűsége, ezzel a legdinamikusabban fejlődő sportág jelenleg online. A YouTube-on több mint duplájára nőtt a feliratkozók száma (115 százalékos emelkedés), az olyan újítások pedig, mint Beyond the Grid podcast-sorozat, vagy a futamok utáni Twitter-show-k, több mint 14 millió embert értek el.

A Nielsen fogyasztói szokásokat mérő cég adatai szerint a Forma-1 rajongói bázisa 503 millióról 506 millióra nőtt, melyből 205 millióan a 35 év alatti korosztályba tartoznak. Ez az adat remekül alátámasztja, hogy az elmúlt két év újításai célhoz értek, hiszen a Liberty Media tervei között első helyen szerepelt a fiatalabb generációk megszólítása.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: