A Formula-1 szervezői az F1 Fan Voice online felületén rendszeresen bekérik a szurkolók véleményét a száguldó cirkuszt érintő különböző kérdésekről, a legutóbbi ilyen alkalommal pedig arra voltak kíváncsiak, a nézők a jelenlegi, meglehetősen sokat kritizált rajtbüntetések helyett milyen alternatívát tartanak a legjobbnak. A kérdőív néhány kritériumot is tartalmazott, az új megoldásnak az alábbi szempontoknak kellene megfelelnie:
- legyen egyszerűen megérthető
- jelentsen ideiglenes hátrányt a pilótáknak
- ne bátorítsa a pilótákat az időmérő edzés kihagyására
- ne pénzbüntetés legyen
A kérdések alapján a szervezők három főbb csapásirányt határoztak meg a régi rendszer lecserélésére, ezek pedig a következők: a szabadedzési lehetősége korlátozása, az időmérős teljesítmény visszafogása, pontbüntetés. Ezeken kívül két másik ötletet, a szélcsatornák idejének korlátozását és a stop&go büntetések alkalmazását is fontolóra veszik.
A Motorsport.com szakoldal összeszedte, melyek a legvalószínűbb megoldások, ha a fenti három közül kerül ki a rajtbüntetés utódja. Szabadedzésen kétféleképpen is hátrányos helyzetbe hozhatják a büntetett pilótát: kevesebb gumival látják el, vagy limitálják a pályán eltöltött idejét. Ha inkább az időmérő edzésen hoznák őt nehezebb helyzetbe, akkor előírhatnak nagyobb mennyiségű ballasztot az autójába, szigoríthatnak az üzemanyag-átfolyás mértékén, csökkenthetik a hibrid rendszer teljesítményét, vagy megtilthatják a DRS használatát. Ha ezek nem lennének eléggé elrettentő erejű büntetések, akkor akár a konstruktőri vagy az egyéni pontokból is levonhatnak, bár azt hozzáfűzték, hogy az F1-ben semmilyen más okból nem szoktak pontlevonást alkalmazni.
Kíváncsian várjuk, melyik megoldásra esik az F1 választása.