2019-ben a Renault negyedik szezonját kezdi meg azóta, hogy visszatért gyári csapatként a Formula-1 vérkeringésébe. Ahhoz, hogy a franciák tovább tudjanak fejlődni, megszereték az egyik legnagyobb kifogható halat, méghozzá Daniel Ricciardót, aki a Red Bull csapatát hagyta ott az ő kedvükért.
Persze a sikerhez az ausztrál versenyző önmagában nem elég, fejleszt is az istálló, viszont badarság lenne tőlük elvárni a csapat kommunikációja szerint, hogy ezzel egycsapásra utolérik a Ferrarit és a Mercedest.
„Sok mindenen dolgozunk a 2019-es autóval kapcsolatban, az első kasztnival nem is állunk rosszul” - mondja Nick Chester, a Renault technikai igazgatója. „A váltónk megvan, azt hamarosan elkezdjük tesztelni is. Készül a hűtés, a felfüggesztés és a és a váz. Az év ezen szakaszában gőzerővel dolgozunk, hiszen nagyon sok tervezést kell még megvalósítanunk. Nagyon elfoglaltak voltunk, de most már nem állunk rosszul.”
A Renault előnye a konstruktőri tabellán jelenleg 24 pont a Haasszal szemben, mindezt úgy, hogy nyers tempó alapján egyébként a Haas tűnt jobbnak. A Renault, bár akár nyeregben is érezhetné magát, nem dől hátra. „Szeretnénk még egyszer utoljára jó versenyt futni idén. Ráadásul büszkék lehetünk a kasztni működésére, mindössze egyszer adódott vele probléma, de mi akkor is továbbmentünk és jó eredményt értünk el. Valószínűleg mi voltunk az egyetlen csapat, amelyik ezt megcsinálta volna” - fogalmaz Chester.
Azok után, hogy az Egyesült Államokban és Mexikóban jól ment a Renault, Brazíliában nem jött össze a pontszerzés. Erre válaszlépéseket szeretne látni Cyril Abiteboul csapatfőnök. „Összeszedtük magunkat és most már csak az előttünk álló feladatra koncentrálunk. Nagyon fontos számunkra az utolsó verseny. Természetesen el kell itt is végeznünk a munkát, de úgy szeretnénk befejezni a szezont, ahogy Ausztráliában elkezdtük: erősen, mindkét autónkkal a top 10-ben.”