A Formula-1-es nyári szünet nem csupán azt jelenti, hogy három hétvégén nem tartanak versenyt, a pilóták pedig nyaralni mehetnek: ebben az időszakban 14 napra leállnak a csapatok gyárai, csupán egy alapszemélyzet maradhat munkában. Tiltva van a szélcsatorna, CFD-szimulációk, tervezési, gyártási és összeszerelési részleg működése.
Az Autosport lap információi szerint a csapatok több egyeztetést folytattak arról, hogy ehhez hasonló leállást tesznek kötelezővé december 24. és január 1. között is, biztosítva a következő évi autón dolgozó csapattagok pihenését az ünnepek során. A lap információi szerint japán F1-es mérnökök még karácsonykor is bejárnak dolgozni. Az Autosport ismeretei szerint a javaslat először a Technikai Munkacsoport találkozóján merült fel, csütörtökön Sao Paulóban azonban a Sportszakmai Munkacsoport is tárgyalta.
Ha a csapatok rábólintanak a téli szünetre, akkor sem vezetik be azt már idén, hiszen a jövő évi autók fejlesztése már javában folyik szigorú ütemterv alapján. 2019 decemberére is csupán akkor lehet hatályos a leállás, ha egyhangú megegyezés születik, mivel a következő évi szabálykönyvet kell módosítani.