A suzukai versenyhétvégét különös eseménnyel nyitotta meg a maranellói istálló. Csütörtök reggel a média nagyfokú érdeklődése mellett Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel lerántotta a leplet egy új logóval felvértezett motorborításról, amelynek a tetejére ragasztottak fel egy fehér, nyílszerű matricát. Mindez a csapattal az előző évszázad vége óta partnerségben álló Philip Morris műve, amely persze dohánytermékét nem reklámozhatja, így most új, „Mission Winnow” névre keresztelt kezdeményezésével belépett a tudomány, a technológia és az innováció területére.
Bár csak az autó egyetlen darabját állították közszemlére, nem csupán ennyi lesz az újítás. A logó vagy a Mission Winnow felirat megjelenik a két Ferrari orrán, halóján, oldalszekrényein és hátsó szárnyán is.
A cég idén hosszabbította meg szerződését a csapattal 2021-ig, amiről Maurizio Arrivabene most felfedett egy kissé megdöbbentő érdekességet: az új megállapodás értelmében a dohányvállalat rendelkezik tulajdonképpen az autó teljes felületével.
„Szeretnék köszönetet mondani a Philip Morrisnak, hiszen az idei év kezdete óta joguk van arra, hogy a teljes autót átfessék. De tekintettel voltak az eddigi színre, és az egészet pirosan hagyták” – mondta a Scuderia csapatfőnöke.
„A Ferrari és a Philip Morris célja egyszerű: jobb belső teljesítményre törekszünk, és napról napra kutatunk, hogy a hibáinkból tanulva haladjunk előre. Persze erre lehet azt felelni, hogy mégsem nyertünk [bajnokságot] már egy ideje. Viszont ahhoz, hogy a jövőben nyerhessünk, képesnek kell lennünk tanulni.”
Vettel and Kimi revealing the new livery in Suzuka today#JapaneseGP #Seb5 #Kimi7 pic.twitter.com/X4Q8lxO5cF
— tami. (@Vetteleclerc) 2018. október 4.
Az új márkanévben a rostálást jelentő "winnow" a gabona betakarításának folyamatára utal, ehhez hasonlítja aprólékos hozzáállását a jövőbeli új projektekhez a Philip Morris.
Today is the day. This is Mission Winnow.#MissionWinnow #ScuderiaFerrari pic.twitter.com/3A3QUu4fJX
— Mission Winnow (@MissionWinnow) 2018. október 4.