DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Bottas már Kanadára megoldást vár gumiügyben

Valtteri Bottas aggodalmának adott hangot, miután Monacóban mindkét Mercedes szenvedett a hiperlágy gumikon. A finn reméli, már Montrealban sikerül megoldást találniuk a problémára.

A győzelem miatt egy pillanatig sem kellett aggódnia a két Mercedesnek a monacói hétvégén, ugyanis esélye sem volt rá a német csapat pilótáinak. Már az időmérő edzésen is próbáltak egy kis turpisságot belevinni a hétvégébe, hiszen a kvalifikáció második szakaszában Bottas és Hamilton is az ultralágyakon próbálkozott a Q3-ba jutással.

Gyorsan belátták azonban, hogy erre nem sok esélyük van, így kénytelenek voltak feltenni a hiperlágy abroncsokat, amiből viszont messze nem tudták kisajtolni a maximumot. A versenyen aztán Hamilton a 12., Bottas pedig a 17. körben vetette le a rózsaszín oldalfalú Pirelliket, majd a stratégiát megosztva a brit ultra-, míg a finn szuperlágyakon ért célba.

„A hiperlágy jó kvalifikációs gumi, de a versenyen nagyon nehéz több körön át életben tartani. A többi csapatnál valamiért jobban működött a versenyen a hiperlágy abroncs, amit nekünk Montrealra meg kell fejtenünk, hacsak nem tudjuk más keverékű gumival megfutni a leggyorsabb kört az időmérő edzés második szakaszában" ‒ mondta Bottas.



A finn a másik két keverékkel, az ultra-, és a szuperlággyal elégedett volt, elmondása szerint ez a két abroncs úgy működött, ahogy kell, csak a leglágyabb keverék tréfálta meg őket.

„Számunkra csak a hiperlágy kopásának üteme rejtély. Az viszont, hogy az időmérőn nem tudtunk a pole-pozícióért harcolni, nem a gumikon múlott, sokkal inkább az autó karakterisztikáján. Ez a pálya egyszerűen nem kedvezett nekünk, reméljük Montrealban más lesz a helyzet.”

A finnt meglepte Pierre Gasly 37 körös „mutatványa”, a Toro Rosso francia versenyzője ugyanis ennyi ideig tudta életben tartani a leglágyabb keveréket, amivel a nagyon előkelő hetedik helyre hozta be az olaszok gépét.

„Lenyűgöző, hogy milyen hosszú etapra volt képes Pierre a hiperlágyakon, ez is azt mutatja, hogy ők mennyivel jobban csináltak valamit, mint mi.”

Ha Kanadában is szenvedni fog a Mercedes, komolyan el kell gondolkoznia a csapatnak, hogy merre tovább, hiszen ez a pálya egyértelműen kedvez nekik. Hamilton ötször nyert már a montreali aszfaltcsíkon, ráadásul a hibrid érában mindössze 2014-ben nem Ezüst Nyíl diadalmaskodott, akkor Daniel Ricciardo elhappolta a győzelmet Nico Rosberg elől.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: