Van, hogy rosszkor lengetik, néha észre sem veszik, Sebastian Vettel viszont ha tehetné, még sűrűbben lengetné. Hogy mi az? Természetesen a kék zászló! Bő húsz évvel ezelőtt, 1995-ben vezették be a jelzésadás e formáját, méghozzá azért, hogy a versenyben lassabb, lekörözendő autókat figyelmeztessék, hogy mögöttük gyorsabb kolléga érkezik.
Célja az akkori biztonság növelése volt, ám ezzel együtt a kiscsapatoknak állandó problémát okozott, és okoz mind a mai napig, hogy mikor ‒ adott esetben a pontokért ‒ csatáznak, akkor is kötelesek figyelembe venni a kék zászlót.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója az Auto Bildnek elmondta, fontolóra vették, hogy a jövőben akár megszüntetnék a kék zászló használatát, ám nem lesz könnyű ezt a javaslatot megvalósítani, hiszen a csapatok fele egyáltalán nem támogatja az ötletet.
„Felvetettük, mi lenne, ha megszüntetnénk, ez azonban a versenyzőknek és a csapatoknak sem tetszik. Alaposan át kell gondolnunk, hogy törüljük-e a kék zászló használatát, nehogy a jövőben visszaélés legyen belőle. Más kategóriákban például nincs meg ez a luxus az élversenyzők számára, úgyhogy mindenképp megvitatjuk a jövőben, mi legyen. Egyelőre viszont annak az esélye, hogy megszüntetjük ötven százalék alatt van” ‒ mondta a versenyigazgató.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt nyilván érzékenyen érintené, ha eltörölnék a jelzésadás ezen formáját, hiszen a Ferrari pilótája még azt is kevesli, ahányszor manapság lengetek a pályabírók.
A kék zászlózás eltörlésével a cél az izgalmak további fokozása lenne, hiszen a lassabb versenyzőknek nem kellene folyton folyvást a tükröt lesniük, hogy mikor jelenik meg egy Mercedes, vagy egy Ferrari a háttérben, így ők is nyugodtan csatázhatnának egymással a verseny teljes egészében.