Nem lehet nem észrevenni, milyen jót tett a Sauber F1-es csapatnak, hogy 2018-ban technikai partnerként a Ferrari, főtámogatóként az Alfa Romeo csatlakozott az istállóhoz. A hinwili alakulat éveken át a szakadék szélén tántorgott, most végre elég stabil gazdasági háttérrel rendelkezik ahhoz, hogy újra elkezdjen az autója teljesítményével és az ellenfelek legyőzésével foglalkozni. És ez meg is látszik a versenyeken, hiszen mindkét pilótájuk szerzett már pontot idén – Charles Leclerc 9, míg Marcus Ericsson 2 egységgel áll összetettben –, ráadásul az autók egyre inkább felveszik a versenyt a középmezőnnyel. Leclerc szerint folyamatosan fejlődnek, és előbb-utóbb megérkeznek a most még előttük lévő riválisaik szintjére.
„Úgy vélem, a középmezőny elejéről még korai beszélnünk, de abban biztos vagyok, ha továbbra is így dolgozunk, akkor nem kizárt, hogy megérkezünk oda rövidesen. Ehhez mindenképpen tartanunk kell azt a fejlődési ritmust, ami a szezon elejétől jellemző a csapatra, és hasonló intenzitással kell tovább dolgoznunk. Biztos vagyok abban, hogy eljön az idő, amikor állandóan a legjobb tízben, pontokért harcolhatunk. Minden versenyen vannak fejlesztéseink, és ezért versenyről versenyre jobbak és eredményesebbek lehetünk. Hiszek abban, hogy nagyon pozitív szezont zárhatunk idén” – jelentette ki a crash.net-nek Leclerc.
Csapattársa, Marcus Ericsson úgy véli, ez lesz az ő és a Sauber legjobb szezonja, amióta 2015-ben csatlakozott az istállóhoz.
„Sok minden történt velünk az elmúlt 12 hónapban, de most ott vagyunk, ahol lennünk kell ezzel az anyagi és technikai háttérrel. Ez a legerősebb Sauber, amióta itt vagyok, és ez kezd a pályán is látszódni, hiszen a fejlődési irány jó, és az eredmények is kezdenek jönni. Persze nem azt mondom, hogy minden tökéletes, hiszen a gyárban vannak még munkahelyek, amelyeket be kell töltenünk, de a vezetők már ennek megoldására is megtették az első lépéseket” – árulta el a svéd pilóta.
Mindkét pilóta azon a véleményen van, hogy jól haladnak a tárgyalások a 2021-es új szabálycsomag elfogadásával kapcsolatban, melyek az olyan kiscsapatok felzárkózását is segíthetik, mint a Sauber. Sőt, Ericsson odáig merészkedik, hogy ha így fejlődik a csapat, az új módosítások segítségével akár még oda is visszatérhet eredményesség tekintetében, ahova egyszer már eljutott a BMW partnereként a 2000-es évek közepén.
„A csapatban rejlő lehetőségekben ez is benne van, ha a BMW-vel sikerült, nem látom az okát annak, hogy a Ferrarival miért ne menne ez a jövőben. Őszintén remélem, hogy az új szabályoknak köszönhetően a kiscsapatok is képesek lesznek megmutatni, hogy mennyire versenyképesek tudnak lenni” – tette hozzá Ericsson.