A Formula-1-es közvetítés készítőinek fejéből leleményes ötlet pattant ki: hogy a fedélzeti kamerás felvételeken éktelenkedő halót érdekesebbé tegyék, grafikai elemet varázsoltak a fejvédőből. Az Azerbajdzsáni Nagydíj szabadedzésén jelent meg először a vizuális megoldás, amely sebességet, sebességi fokozatot, fordulatszámot, gázadást és fékezést is mutatott.
A jövőben azonban tovább tökéletesítik a grafikát. A közvetítésnek hozzáférése van a csapatok egyéb adataihoz, mint a nehézségi erők, GPS és élő szektoridők, ezen felül még precízebb és érzékenyebb információk. Ezek is szerepet kaphatnak a halót átölelő kijelzőn, melyet Dean Locke, az F1 közvetítésért és médiáért felelős igazgatója elmondása szerint „filmek és számítógépes játékok befolyása” is inspirált.
„Számos adathoz férünk hozzá, és kísérletezni szeretnénk, hogy még annyit hozzáadjunk, amennyit csak lehet” – mondta Locke az Autosportnak. „A csapatok nem fognak semmi olyasmit adni nekünk, amiből másik csapat hasznot húzhat, de tudunk dolgozni velük. Vannak olyan adatok, amiket már megmutattunk, mint a G-erők és egyéb elemek, ezeket is be tudjuk építeni a szóban forgó grafikába. De lesznek új elemek is, melyeket be fogunk mutatni.”
Az Autosport arról is értesült, apró változások történnek majd a kijelzőn, például a kevésbé észrevehető RPM-számláló vonalát megvastagítják. Ugyanakkor nem fogják csapatonként személyre szabni a grafikát: ez a kérdés azért érdekes, mert egyes istállók feliratokat – főleg szponzorok nevét – helyeztek a halo belső oldalára, melyeket kitakar a jelenlegi a vizuális elem.
Az F1 technikai producere, Justin Laurie hozzátette, a halo-grafika akkor pattant ki az illetékesek fejéből, mikor az Ausztrál Nagydíjon szembesültek vele, a képernyő mekkora területét elfoglalja a glória fedélzeti nézetből. „Addig azonban nem akartunk kitenni semmit, amíg nem tudtunk pipát tenni minden dobozba. Az egyik legfontosabb pipa pedig természetesen arra vonatkozott, hogy valami újat teremtsünk. Azon a területen nincs információ, nem zajlik akció, ezért innovatív és kreatív módon akartuk hasznosítani az üres helyet. Úgy tűnik, népszerű lett, ami örvendetes” – mondta a producer.