A Formula-1 tulajdonosai húztak egy merészet, s megszerezték a Shoey szó használati jogát. Ez azt jelenti, hogy cipőből pezsgőt inni a dobogón. Legutóbb a Kínai Nagydíjon lehetett látni ilyen produkciót, a győztes Red Bull-pilóta, Ricciardo ismét bemutatta ezt a híres ünneplését, amit korábban hírességek is kipróbáltak, mint például Sir Patrick Stewart vagy Gerard Butler.
Azerbajdzsánban már nem kortyolhatott bele a cipőjébe az ausztrál, mivel összeütközött csapattársával, a holland Max Verstappennel, így mindketten kiestek. Ugyanakkor idő kérdése, hogy újra visszatérjen Shoey, s végleg divattá váljon.
Az Independent információja szerint az F1 kereskedelmi osztálya tavaly augusztus 24-én szabadalmi kérvényt nyújtott be a Szellemi Tulajdon Világszervezetének a Shoey szóra, és 25 országban regisztrálták is, így az Egyesült Államokban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában.
A bejegyzés egy kategóriára érvényes, de épp arra, amely üvegeket, bögréket, szobrokat is magába foglal. A következő hónapokban készüljünk fel rá, hogy érkezhetnek a cipő formájú korsók és a cipőből ivó Ricciardót ábrázoló figurák.
Az F1 ezen húzása jól illeszkedik az új tulajok stratégiájába, mivel szeretnék növelni a marketingbevételeket, s népszerűbbé tennék a sorozatot a fiatalabb korosztály körében.
Habár nagyot nyerhet ezzel a lépéssel a sportág, egy vereséget mégis elszenvedett: a ruházati termékekre nem sikerült jogot formálni, mégpedig épp az ausztrálok miatt. Ebben a kategóriában Korinne Harringtoné a védjegy, és Ausztráliában már több mint 15 éve létezik ez a kifejezés. A szörffel és horgászattal foglalkozó The Mad Hueys cégnek köszönhetjük ezt az ünneplési módot, és ahogy ismertebbé vált a márka, úgy terjedt el egyre jobban a Shoey a hírességek körében is.