A BBC robbantotta a hírt csütörtök délután, miszerint a nemrég megkezdődött átszervezések folytatásaként – és alighanem az ismét elmaradó eredmények miatt – a McLaren a technikai részleg egyik kulcsfiguráját is leváltja. Az 55 éves Tim Goss 2013-ban került a technikai igazgatói székbe, miután Paddy Lowe a szezon elején bejelentette a Mercedeshez való távozását. A wokingiak éppen azóta nem arattak futamgyőzelmet, a Honda oldalán töltött elmúlt három év pedig a csapat történetének legnagyobb mélyrepüléseként íródott be a sporttörténelembe.
A brit lap a csapatnál is megérdeklődte a helyzetet, miután a fülébe jutott az információ, ám a McLaren szóvivője nem erősítette meg Goss távozását, noha azt elárulta, hogy valóban kísérlet zajlik egy komolyabb belső átszervezésre.
„Jelenleg is a technikai műveletek felülvizsgálata zajlik, azon törekvés részeként, hogy visszavezessük a csapatot a siker útjára. Ez egy problémamegelőző folyamat, amely tényezők széles skáláját veszi górcső alá a teljes szervezetünkön belül. Hamarosan részletekkel szolgálunk, addig viszont nem szeretnénk kommentálni” – idézi a szóvivőt a BBC.
Goss a McLaren egyik legrégebbi csapattagja: már 1990 óta része az istálló életének, azóta végigjárta a ranglétrát, és számos különféle pozíciót birtokolt már a tesztcsapat főmérnökétől Mika Hakkinen második számú versenymérnökéig, de nagy szerepe volt abban a fejlesztési folyamatban is, amely során a McLaren 2005-ben elsőként rukkolt elő az F1-ben megszakításmentes sebességváltóval.
A McLaren idén a Renault-motoroktól várta sorsa jobbra fordulását, és bár az autók megbízhatósága láthatóan javult, a narancssárga modelleket továbbra is csak a középmezőny tagjaiként lehet emlegetni, amelyek az idei három időmérő egyikén sem jutottak be a Q3-ba. Fernando Alonso bajnoki tabellán jelenleg elfoglalt 6. helyezése is kissé torz képet mutat a csapat valós erejéről.