Az F1 vezetősége már hónapokkal ezelőtt elkezdett célozgatni arra, hogy 2021-től kezdve új költségvetési- és motorszabályokat szeretne meghonosítani a királykategóriában, amely a csapatok számára élhetőbbé, a nézők számára pedig élvezetesebbé tenné a sportot. A Ferrari már jóval a konkrétabb ötletek bahreini bemutatása előtt kijelentette, hogy nem szeretne asszisztálni a technikai szabályok egyszerűsítéséhez, amely néhány újabb elem egységesítését is maga után vonná, így az elnök, Sergio Marchionne megszellőztette, hogy a Scuderia akár ki is szállhat a számára kedvezőtlen irányba forduló F1-ből a jelenlegi ciklus végén.
A Red Bull-lal már jelenleg is technikai partnerséget ápoló Aston Martin érdeklődését azonban éppen ezen új szabálytervezet keltette fel, és a gyártó elnöke, Andy Palmer szerint komolyan el is gondolkodnának a 2021-es beszálláson. Úgy látja, ezzel a Ferrari fenyegető szarvát is letörhetik, hiszen az Aston érkezésével egy másik luxusautógyár venné át az olaszok helyét.
„Látható, hogy a Liberty új motorformulát szeretne, előre akarják mozdítani a sportot. A kiemelt státuszt élvező csapatok viszont nem igazán támogatják a változást. Korábban az ő akaratuk érvényesült volna. Emlékezhetünk, nemrég a Red Bullt is majdnem magára hagyták” – idézi az Autosport Palmert. „Most viszont általunk itt van valaki, aki alternatívát kínál: ha megfelelő szabályokat írnak, lehet hogy magunk is kedvet kapunk a motorfejlesztéshez. Most, amikor a Ferrari a sportból való kiszállással fenyeget, a Liberty tekinthet erre úgy, hogy az Aston és a Ferrari ugyanazt a piaci teret töltik be, hasonló az ügyfélkörük, így talán nem is lenne olyan nagy baj, ha távoznának.”
„Mert mire van most szüksége az F1-nek? Arra, hogy valaki jól fenékbe billentse, és emlékeztesse rá, hogy mit is képvisel. Ez az egész nem a fegyverkezési versenyről szól, hanem a szórakoztatásról, a benzingőz szerelmeseinek a bevonzásáról, a technológiai határok kitolásáról. A cégünk a jelenlegi viselkedésével felkavarta az állóvizet, az emberek beszélni kezdtek rólunk. És még ha végül nem is szállnánk be, talán akkor is segítettünk a sport jobbá tételének folyamatában.”
A döntés ugyanis még nem született meg a brit cégnél, ezzel megvárják, hogy a Liberty májusban az új szabálytervezet részletes paramétereit is nyilvánosságra hozza. Palmer azt viszont már most látja, hogy az F1-be való beszállásukat csakis más technikai partnerek bevonásával tudnák sikerre vinni – az pedig egyértelműnek tűnik, hogy elsőszámú csapatukként az egyébként is motorkeresőben lévő Red Bullt tekintenék.
„Nincsenek illúzióim afelől, hogy mennyire nehéz is egy F1-es motort építeni – én magam is hajtásláncmérnök vagyok. Ha tényleg egyszerűsödik a technológia és korlátozzák a kiadásokat, akkor van rá esély, hogy beszállunk. De ha jövünk, akkor is partnerek segítségével tennénk. Mert ha jövünk, akkor nem olyan motort akarunk építeni a Red Bullnak, amellyel a rajtrács végén fognak üldögélni.”