A Bridgestone tatabányai üzemében tett látogatás apropóját az adta, hogy a japán gumigyár tíz éve készít abroncsokat nálunk. Az eltelt idő alatt 14,5 millió gumit gyártottak, az évfordulót ünneplő eseményen pedig nem csak a bizalmas BIRD technológiával készülő, teljesen automatizált gyártósort és a hatalmas automata raktárt nézhettük meg, hanem az első, itt legyártott abroncsot is megtapogathattuk.
A Formula.hu olvasóit persze valószínűleg jobban érdekli, hogy ma már a gyár bejáratával szemben helyezkedik el Schumi autója, amit csak az ott dolgozók láthatnak és fotózhatnak...
Az emeletről sikerült lefényképezni a műszerfalat és a fülkét is, így már látható volt a karosszéria sorozatszáma. A Ferrari sikeres versenygépéről pár dolgot is sikerült kideríteni, amely ugyan napos levelezésbe került, de a hivatalos információk már a rendelkezésünkre állnak.
A recepciónál az az F2004-es található, amely a legsikeresebb időszakok egyikét fémjelezte az olasz-japán együttműködés során. A Ross Brawn, Rory Byrne,és Aldo Costa által megtervezett modell kétségtelenül a valaha készült egyik legeredményesebb autó a Formula-1 világában. A 2004-es szezonban 18 versenyen 15 győzelmet aratott a Ferrari páratlan konstrukciója: tizenhárom alkalommal Michael Schumacherrel, kétszer pedig Rubens Barrichellóval a volán mögött. Emellett nyolc pályán körrekordot állított fel, sőt, ezzel a modellel biztosította be Michael Schumacher a azóta is fennálló rekordnak számító, hetedik világbajnoki címét.
A japánok éveken át kitűnő abroncsokat gyártottak az olaszok, és a többi partnercsapat számára, melynek köszönhetően felül tudták múlni a konkurens márkát használó vetélytársakat.
Mivel a fennmaradt F2004-esek a Ferrari legnagyobb becsben tartott versenyautói közé tartoznak – és csak ritkán hagyják el Maranello területét – így a Tatabányán kiállított autó természetesen replika. Azonban a Ferraritól megtudtuk, hogy formailag az eredetivel egy teljesen mértékben megegyező, Modenában legyártott, 10-es sorozatszámú modellel állunk szemben.