Pénteken mutatja be 2018-as, Honda helyett már Renault-motorral felszerelt versenygépét, az MCL33-at a McLaren. Az autó azonban nem a végleges specifikáció lesz, a csapat ugyanis már a melbourne-i szezonnyitóra egy átfogó fejlesztési csomagot fog elvinni.
„Úgy próbáltuk fejleszteni az autót, mint az utóbbi három évben, evolúciós jelleggel” – mondta Peter Prodromou, a csapat aerodinamikai felelőse a motorsport.com-nak. „Úgy gondolom, koncepció tekintetében az eddigihez valami nagyon hasonlót fognak látni a bemutatón. Az igazat megvallva az elmúlt két-három hónapban már az első versenyre szánt fejlesztésre fókuszáltunk. Ez volt az elsődleges pont, és most is az: aerodinamikai és mechanikai téren is erős frissítést összerakni, hogy a legjobban indítsunk Melbourne-ben.”
A szakember nyilatkozatában magabiztosnak tűnik, és arra igyekszik rámutatni, hogy a csapat már az első versenyre nagy fejlesztést tervez, hogy rögtön előre lépjen, de szavait másképpen is lehet értelmezni: a McLaren, amely 2017-ben csak későn döntött a motorváltásról, nem készül el végleges autójával a tesztekre, csak a szezonnyitóra. Az Ausztráliában bevetett MCL33 pedig a két héten át tesztelt versenygéptől jelentősen eltérő, kipróbálatlan specifikáció lesz.
A csapat másik szakembere, a mérnökigazgató Matt Morris arról beszélt, milyen célokat jelöltek ki a tesztre Wokingban: „Naponta 500 kilométer szerepel a futási tervben. Mindig jó érzés kicsit előbbre kerülni, mint ahol állunk. Az autó eddigi befejezett részei, és a Renault-motorral kipróbált sebességváltó alapján a téli tesztekre a tőlünk telhető legjobb állapotban mehetünk. Ha a motort előbb cseréltük volna le, más dolgokkal akkor sem végezhettünk volna hamarabb” – beszélt Morris arról, hogy a jelek alapján nem ismétlődhet meg a tavalyi pocsék tesztidőszak.