A VW Csoport nemrég jelentette be, hogy Fritz Enzinger személyében új motorsportfőnököt kapott a vállalat – a szakember korábban a Porsche LMP1-es programját irányította, feladata pedig az lesz, hogy meghatározza a csoporthoz tartozó márkák (VW, Audi, Porsche, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborhini) jövőjét az autósportban. Enzinger közvetlenül a cégcsoport vezérigazgatójának, Matthias Müllernek számol majd be a fejleményekről, melyek között hamarosan a száguldó cirkusz is ott szerepelhet.
A közelmúlt találgatásaiból inkább az szűrődött le, hogy a Forma-1-nek inkább van szüksége a világ legnagyobb autókonszernjére, mint fordítva, a szándék azonban időről-időre felmerült az ellenkező oldalon is.
Erre komoly jelként utalt, amikor a 2021-től életbe lépő motorszabályokról való döntéshozatalban a VW-Csoport is szerepet kapott: a közvélemény leginkább a Porsche csatlakozását rebesgeti, a dolog pikantériája pedig az, hogy az LMP1-es roló lehúzását követően maga Enzinger kezdeményezte annak a nagy teljesítményű motornak a megalkotását, amelyre F1-es berkekben úgy tekintenek, mint a jövőbeli program alapjára.
Egyelőre azonban még feltételezések vannak azt illetően, hogy csak motorszállítóként, vagy konstruktőrként érdekelné a Volkswagent a Forma-1. Noha a 2021-es szabályokat rögzítették, az idei szezon, amikor valóban konkrét lépésekre kerül majd sor, kulcsfontosságú lehet a sportág egyik legrégebb óta húzódó szappanoperájában.