DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

A Ferrari szerint Brawn úgy tesz, mint Mózes a Tízparancsolattal

Kíméletlen kritikát fogalmazott meg Sergio Marchionne a korábban Scuderiánál dolgozó Ross Brawnnal szemben: nagyon nem tetszik neki, ahogy a szakember vezeti az F1-et, és hogy saját véleményét úgy hangoztatja, mint megmásíthatatlan igazságot.

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne gyakran beszél arról, hogy a vállalat kiszállhat a Formula-1-ből, ha a 2021-ben érkező új szabályrendszer nem a csapat szájíze szerint való lesz. A Kanadában felnőtt olasz vezér legutóbb még egy saját együléses sorozat indítását is bedobta. Különös ellenszenvvel viszonyul a szabályok formálásával megbízott Ross Brawnhoz, ami azért is meglepő, mert a Ferrari korábbi géniuszáról van szó:

„A Formula-1 vezérigazgatójával, Chase Carey-vel jó kapcsolatot ápolok, utoljára tíz napja találkoztunk, nyílt párbeszédet tudunk folytatni egymással” – mondta Marchionne a Ferrari karácsonyi sajtóeseményén. A Ferrari elnökét a grandprix247.com idézi: „Nem törődök viszont azzal, amikor Ross Brawn előáll, és kijelenti, hogy a rajtrácslányoknak el kell tűnniük, milyen motornak és karosszériának kell lennie…”

„Úgy tesz, mint Mózes, amikor felolvasta a Tízparancsolatot. Amikor viszont felhívom Mózes főnökét (Carey-t), akkor azt mondja, hogy Brawn csak a saját véleményét hangoztatta. Ilyen társalgásban én nem akarok részt venni. Én leülni akarok, és beszélni azokkal, akik szintén érintettek. A média bevonása sem segít” – kritizálta Marchionne Brawn sajtóban való felszólalásait.



A Ferrari-vezér elképzelése a Formula-1 irányáról gyökeresen eltér Brawnétól: „Egy ideális világban a Formula-1-et a következőként képzelném el: egy paletta gumi és motorspecifikáció, bármi más pedig megkötés nélküli. Jobban szeretném, ha minden szabályt kidobnánk az ablakon. Teljesen szabaddá tennék mindent, és akkor meglátnánk, mire képesek a mérnökök. Az lenne az igazi kihívás. Helyette az sejthető, hogy előbb-utóbb minden autó azonos lesz, és a végén csak a színük fog különbözni. Ha ez lesz a Formula-1 jövője, akkor a Ferrari három másodperc alatt felszívódik.”

„Egy mai motorcsomag az ügyfeleknek 15 millió euróba kerül, ezt valódi csodának tartom, hiszen a Ferrari, Mercedes, Renault és Honda korlátlan technológiához ad hozzáférést a csapatoknak. Amikor hallom, hogy Ross Brawn azt mondogatja, a motorok túl bonyolultak, felteszem a kérdést, hogy mit akar 15 millió euróért? Senki sem várhatja el, hogy ennél olcsóbban problémák nélkül megkapja ezeket a motorokat” – szúrt oda újra Marchionne, aki arról is beszélt, a sport tulajdonosa eddig nem végzett kifogástalan munkát:

„A Liberty Mediának igaza van, amikor azt mondja, javítanunk kell a show-n. De nem igazán tüzelt fel, amit a szezon utolsó versenyén kínáltak: körbe-körbe mentek az autók, és tulajdonképpen semmi sem történt.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: